Sommar, sol och VIT MULE!

Sv: Sommar, sol och VIT MULE!

vad snabb jag är :p

CCS hette den iaf, faktor 25. Bästa jag använt!

Jag fick med en liknande rfrån ACO när jag köpte Flash, den är inte alls lika bra, sitter inte kvar såp länge o har inte samma läkande egenskaper, sen blir mulen lila av den.

Oki, tycker den ACO för barn med bara fysikaliska filter som jag blev rek på apoteket, faktor 25, fungerar bra. Men ska kolla upp den du nämner när den här tuben tagit slut.

Vår ena ponny bränner sig alltid av solen, mer eller mindre, på sin vita mule.
har testat Helosan Sol, men det hjälper dåligt. Har även kört med solskydd för människor med typ solskyddsfaktor 30 och det funkar bättre. Han hatar dock att bli insmord och man får ju smörja ganska ofta. Obs! Smörjer kvällstid eller då solen inte skiner så mycket. Annars bränns det bara mer.
NÅGON SOM HAR NÅGRA BRA TIPS?

Zinkpasta!!:bump: Finns ju också fräcka färger om så önskas;)

kl

Ingen som har bild på sin häst med bränd mule?

*KL*

Och jag gav upp och gav herrn nosnät istället. Han skavde ju av solskyddet och brände sig.

Massa bra tips det var här då ! :D:bow::bow::bow:

*KL*
Jag har en "vitfödd" samt en häst med stor bläs, som båda har rosa mule och lätt blir såriga och skorviga på sommaren. Har de väl fått sår och skorv brukar de bli betydligt bättre på bara ett par dagar om jag smörjer på Aloe vera gel.

Hej allihopa! :bow:

Har smort varenda dag med solskydd för människor med minst faktor 30 och hans mule är så fin, så fin!
Knepet är nog, som någon skrev, att börja smörja i tid på våren så att soleksemet aldrig har en chans att ta fart.

Blir ingen bild. Hittade av en slump en tub procell igår, och tänkte att den kanske kan lindra sårigheten lite. Två dagar senare (en insmorning/kväll) är såren helt läkta och mulen ser mkt bättre ut. Rek VARMT med andra ord, som 'behandling' (skyddar ju inget dock)

Såhär fin är lilla näsan sen han fick nosnät i hagen. Ingen smörja alls sen dess. Och innan var den illröd, flagig och sårig.

thumbnail.aspx

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: Fiorano
·
Hästvård Nu när våren är här så har min häst börjar klia mulen väldigt mycket. Förra året hade han under sommaren. Försvann ett tag efter betet...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: skuggi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 396
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Har en ponny som brände sig om mule och ansikte förra sommaren då han inte var i min ägo, dom tidigare har smörjt med helosan och...
Svar
11
· Visningar
2 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka