jag har en FisLisa!!!

Sv: jag har en FisLisa!!!

som OS-hopphästen som stannade och kissade på inridning. :D

och hon slutade faktiskt fisa för ett tag sen! kolik...:crazy:
gissa om det var tryck i dom första fisarna när allt kom igång igen....:D

Tackar! Nu var det jag som fick ett gott skratt när jag tänkte på de fina dressyrryttarna som fiser sig runt en bana. Har flera som jag faktiskt tänker på!:p:bow::bow:

Precis! Nöden har ingen lag, det är bra för oss människor att komma ihåg ibland i vår tabubelagda värld.

Haha, kommer just ihåg en gång för många år sen nu: "En kompis kompis" red ut ensam i skogen, barbacka på en gammal god och trygg härre. Så kändes det som att det det behövdes komma ut lite luft. Och "kompisens kompis" lät vinden släppas, och det brrrrrrumma till ordentligt på hästryggen så stackars gamlingen blev så chockad att han hoppa till och rusa iväg några steg och tvärstanna... frusta och försökte se sig om vart det där kom ifrån. Blev fullkomligt skit-rädd :eek:! Han fatta nog inte vad det kunde ha varit. ..

Tur för "kompisens kompis" att det var i djupa skogen. :D

det har jag oxå lagt märke till, att dom fiser när man kratsar bakhovarna. Säkert för att djävlas :devil: :P

hehe...alla hästarna i vårt stall är riktiga fis-grisar. Vi har en äldre nordsvensk herre som kan fisa i flera minuter i sträck flera gånger på raken.

Min fina fröken kan också fisa rätt rejält nu när hon går på betet. Jag ser det som att det bara ökar farten när man rider ;) låter som en motor nästan. Min 6åriga dotter tycker det är superroligt att vara i stallet nu, mitt i den åldern som hon är...;)

Hahaha :D:D O jag ska vara snart 19 ;)

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 487
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 658
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 755
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka