Är det värt det?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Biijatch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 237
Sv: Är det värt det?

Till T.S, Jag har ju för mig att bockhov föds de med:confused:
Vad är det för häst och är det en "dyr" häst?

När hästen ej belastar i nertrampet så blir trakterna högre. Hästar m raka korta kotor kan se ut så om man spar trakterna. Även vissa sabelbenta hästar kan ha en tendens till att se ut så. Alltid viktigt med kunnig hovis. En kunnig hovis brukar även reagera vid ojämna hovar, 0sv. Halt oren häst ringer man vet.

HeJ!

Vad du kanske bör fundera på är:
Har du råd med denna operation?
Orkar du med rehab efter och alla upp och ned-gångar i hans välmående?
Har du ork att ta ett tråkigt beslut i senare skede, om operationen inte fungerar?
Hur stor sannolikhet är det att han blir ridbar?
Om du vill ha en ridhäst, hur lång tid kommer det ta innan du tröttnar på din promenadhäst och vill ha mer?
Har du möjlighet att ha två hästar och låta honom gå som sällskap?
Samt, har han haft detta länge är risken stor att han nedbelastat kroppen, vilket kan kräva fler behandlingar av andra kroppsdelar, har du råd, ork och tid med detta (ej nödvändigtvis i denna ordning)?

Jag kan inte råda dej i detta val, men hade det varit jag och jag haft hästen så kort tid hade jag nog valt att skicka tillbaka den, dels för att inte binda mej mer vid den och dels för att prognosen inte verkar låta så bra. Han lider ju inte av att bli korv, frågan är om han lider av att leva?

/ Lavinia

ja att du tar illa upp för de kan ja inte säga något om.
Men det är vet. som konstaterat att det uppstått då.

Ägaren skall ta tillbaka honom.
Han kommer gå som promenad häst sedan.
Sedan kan jag ju säga att häromkring finns det inte många som är ute efter promenad häst....
Så nu har jag haft 9 st ponnyer och hästar i min ägo varav 7 st varit "kassa"...Börjar tvivla på att det finns hästar som är hela i detta avlånga land:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka