Häst som 'bränner' sig på mulen?

Sv: Häst som 'bränner' sig på mulen?

Vi använder Arnikagel på känsliga fölmular. det fungerar superbra.

Flughuva med flärp över nosen funkade jättebra på ett halvblod vi hade här. Ägarna provade smörja med det mesta men ingenting hjälpte helt förrän de testade huvan med flärpen. Då försvann problemen helt. Kan vara värt att prova.

Kl

Kan också rekommendera bamse-solkräm för barn, finns på apoteket.

Var har du köpt noskyddet? Letar förtvivlat

Såhär fin är lilla näsan sen han fick nosnät i hagen. Ingen smörja alls sen dess. Och innan var den illröd, flagig och sårig.

thumbnail.aspx

Jag har en häst som lätt bränner sig på mulen av solen.
Hennes mule blir alldeles rosa.
Har ni några tips på vad man kan smörja med för att undvika detta?
Helosan Sol finns ju, men finns det nåt mer?

Nån som har samma problem?

Tack på förhand.

har haft hästar med detta problem, vi hade helosan sol på dagen och om det ändå inte blev bra hade vi kortison på mulen på.

Vissa brukar ha sina hästar inne om dagarna på sommaren om man har fler hästar med mul soleksem. och ute på nätterna.

aloe vera brukar ha en svalkande känsla på huden hos oss människor. borde vara desamma för hästar tycker jag:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 049
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 472
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 161
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka