Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Som rubriken. Vi har en shettis som nu har fått kolik 3 gånger på en månad. Har varit ganska "snälla" anfall, men blir väldigt...
Svar
9
· Visningar
1 800
Senast: Zettan1
·
B
Foder & Strö Hej : ) Nu har jag lite funderingar om foder till mitt sto. Hon går just nu på kross, betfor + vit & miner. Jag måste nu byta foder...
Svar
12
· Visningar
1 178
M
Foder & Strö hästen har kommit på att han inte tycker om...betfor (!?) längre. alla som har en kräsen häst rekomenderar ju betfor...va ska ja ge nu...
Svar
9
· Visningar
1 072
Foder & Strö Jag var i stallet för ett par dagar sen och när jag hjälpte min syster att sadla hörde jag ett par tjejer som snackade om ett nytt...
Svar
7
· Visningar
1 221
Hästvård Hej Grannens tös köpte en ponnykorsning på 20 år förra sommaren. Hon har fungerat perfekt som 1:a häst och framförallt läromästare...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Superselma
·
T
Foder & Strö Känner någon till nån häst som fått fång i juli och augusti? (Tänkte att gräset (=FODER) var "säkert" då)
Svar
7
· Visningar
910
Senast: Jen80
·
I
Hästvård min häst kliar av sig sin man och svans under sommaren, och det är så hemskt för jag tycker inte det är snyggt med snaggad man på en...
2
Svar
27
· Visningar
2 407
Hästvård Någon som vet någon bra artikel eller sida om griffelbensfraktur? Egna erfarenheter? Jag håller på med ett skolarbete där jag ska ta...
Svar
7
· Visningar
7 673
Senast: Pimmen
·
K
Foder & Strö Hur ligger det till? Det jag hört är att det är mindre energi i grov men mer protein. Kan det stämma? (; Tacksam för svar :)
Svar
2
· Visningar
882
Hästvård Min gubbe fick fångkänning i förrgår (onsdags), ställde då i honom på spånbädd. Han åt inget under natten förutom gnagde på ett par...
Svar
8
· Visningar
966
Senast: TantEster
·
Hästvård Kanske någon som minns mina trådar om min 5 åring och hans konstiga skada. Han fick ju en akut jätte svullnad i kotan vid intag i...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Sist jag var och köpte hö så fick jag nyskördat hö, är det farligt att fodra med direkt? hört att man gärna ska ha det liggandes ett tag...
Svar
4
· Visningar
2 247
Senast: Maléne
·
Foder & Strö Min häst går på ''bete'' på dagarna, 4-6 timmar om dagen. Sen ska det bli mera, men nu går han så för att vänja sig. Iaf, han går ut i...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: linnsan
·
M
Hästvård Är det någon som vet någon bra hovslagare i Västmanland? skriv gärna priset ni får betala också:)
Svar
2
· Visningar
1 395
Senast: arabia
·
Hästvård Är det någon här som har provat det på sin häst och i såna fall för vad? Vår häst fick ju diagnosen spatt för ca 2 månader sedan och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 218
Senast: Tom Dooley
·
S
Hästvård Jag har funderat i snart ett år på att köpa Energy Booster för att ge min häst innan starten på tävling. Jag tänkte kanske slå till på...
Svar
11
· Visningar
3 270
Senast: Soraki
·
B
Hästvård Ser att det är hemskt mycket trådar ang benproblem redan...En stor kram till er alla som har det tufft med dåliga hästar just nu...
2
Svar
23
· Visningar
2 235
Senast: Biijatch
·
Hästvård Jag har en häst som lätt bränner sig på mulen av solen. Hennes mule blir alldeles rosa. Har ni några tips på vad man kan smörja med...
2
Svar
25
· Visningar
4 326
Senast: White_beauty
·
K
Hästvård Vår ena ponny bränner sig alltid av solen, mer eller mindre, på sin vita mule. har testat Helosan Sol, men det hjälper dåligt. Har även...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 788
L
Hästvård Hej! Vår ponny har inte längre en ljus mule utan den är röd. Han kliar sig och har en början till sår. Nu ikväll smörjde jag med...
2
Svar
25
· Visningar
2 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka