Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vilka delar av häten linimentar ni? Varför linimetnar ni? :)
2
Svar
22
· Visningar
2 072
Senast: Tooveee
·
Hästvård Jag skulle behöva ett snabbt svar om man kan använda hydrokortison salva (1 procentig, alltså mild) på hästar? Våran "gammeltant" är för...
Svar
9
· Visningar
5 979
Senast: Roheryn
·
T
Hästvård Jag har en sommarhäst som vägrar gå in i stallet, och ännu mer in i hans spilta. Jag vet inte varför, det kan ju kanske bero på att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 839
Senast: Tooveee
·
Hästvård Om en veterinär kommer och ger hästen lungnnde, hur länge håller det? Vad är riskerna och sideffekterna? Varför kan det vara farligt att...
Svar
9
· Visningar
1 762
G
Hästvård Ni som regelbundet stretchar era hästar efter ridning/arbete, vad har ni upplevt för resultat?
Svar
17
· Visningar
1 126
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Ja det tycker iaf hästen och har fixat sig en frisyr som matte inte är helt glad för. Så är det någon som har några tips för att...
2
Svar
24
· Visningar
2 514
Senast: Corax
·
Foder & Strö Nu börjar årets höskördar och hösilageskördar hamna på skullarna runt om i landet! Berätta om ert analysresultat! Skratta, gråt, skryt...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
20 148
Senast: a1agnlju
·
P
Hästvård upptäckte för ett tag sedan att min häst börjat få vita prickar runt anus/slida, min första tanke var "skimmelcancer" trots att hon är...
Svar
8
· Visningar
1 698
L
Foder & Strö Funderar på att till vintern ha ett lite äldre kallblod på lösdrift med två små shettisar. :) Saken är den att dessa två shettisar har...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: ameo
·
T
  • Låst
Hästvård Vad betalar ni eran hovis? Vill bara jämföra olika hovslagare/priser m.m ;)
2
Svar
26
· Visningar
1 606
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Har funderat på att börja ge min häst örter, har nu läst Hästägarens örtabok och varit inne på flera örtsidor och läst om olika...
Svar
19
· Visningar
3 258
Senast: Tuvisen
·
N
Foder & Strö Vilka värden ska ett hö och ett hösilage ligga på till en varmblodig travare i full tävlingskonditon som är hingst och 6 år? Hästen går...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: Strajder
·
L
Hästvård Detta eviga tjatande huruvida man ska borsta/kamma ur man och svans med piggborste eller inte... hur gör ni? vad använder ni piggborsten...
2
Svar
34
· Visningar
2 275
Senast: Topnotch
·
A
Hästvård Jag var hos veterinären med min d-ponny för några dagar sen. Skulle endast göra en besiktning för jag hade tänkt sälja honom. I vintras...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 587
Senast: Novalisa
·
I
Foder & Strö Det stallet som ligger vid oss blir jag galen på. Så här fodrar dem. Tycker att detta är helt fel och inte rätt mot hästarna. i...
2
Svar
33
· Visningar
3 553
G
Hästvård min häst är nyskodd och nu har han gått å tappat framskon så vi tog av den andra framskon, men vore det inte bra att ta av alla skor så...
Svar
14
· Visningar
989
Senast: KillerQueen
·
P
Hästvård jag vet inte om mitt inlägg ligger rätt annars får moderaterna flytta tråden.de börja med att jag hade en kiropraktiker ute den 4 maj...
Svar
16
· Visningar
1 484
Senast: HMQ
·
Hästvård Hur går det till ? Jag har läst många trådar om hur folk fått lov att avliva hästar å förstår att man inte vill gå in på...
2
Svar
30
· Visningar
11 981
Senast: hillevie
·
Hästvård ET kollade genom hästen förra torsdan. hittade inga uppenbara orsaker till varför hon ömmar. inga korta muskler eller annat otyg. just...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 839
Senast: Cilla
·
Hästvård Eddan håller på att bli halt.. Han blir alltid det på senvåren/försommaren. Typiskt bara att det sker nu när det är så fint väder. Red i...
Svar
10
· Visningar
1 237
Senast: Sunnyann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka