Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ni som räknar foderstater, vad brukar ni räkna på att betet har för värden? Är mest ute efter MJ och SRP. Vad kan man tro att ett...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: Kaki
·
Hästvård nu har min ponny vilat i 8 dagar och ska börja rida idag. hade tänkt skritta i 2 dagar och sen börja rida på som vanligt, tycker ni att...
Svar
4
· Visningar
661
Senast: anhe
·
Hästvård Varför får vissa hästar tydliga ådror? T e x fram på bogen mm Beror de på nåt speciellet?
Svar
5
· Visningar
1 690
Senast: Murat
·
Foder & Strö Hur gör ni som har fri tillgång på hösilage i hagen? Förstörs det inte rätt fort? Alltså jag trodde att en öppnad bal som det kommer in...
Svar
9
· Visningar
1 454
Senast: fragansia
·
M
Hästvård För en tid sedan fick min häst en kotledsvrickning av det kraftigare/allvarligare slaget. Har varit på klinik och röntgat osv, ingen...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Korven
·
Hästvård det är så att jag har lite frågor om detta. om en häst haft löss och divese andra saker(dvs stått i stall där den blivit nästintill...
Svar
10
· Visningar
2 153
Senast: FreeLou
·
Foder & Strö Har sett min pålle tugga på balshögarna i hagen. Vad är det som dom saknar då ?
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: FreeLou
·
Foder & Strö När börjar ni fodra med årets hö/hösilage? Jag har för första gången köpt hösilage (har inte fått analysen än men misstänker att det är...
Svar
1
· Visningar
952
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Vet inte om denna ligger rätt? får flytta den annars :bow:´ Jag ska börja linda min hästs ben nu när jag ska börja kräva lite mer av...
2
Svar
30
· Visningar
3 860
·
L
Hästvård Min häst trampande på en spik för sju veckor sedan. Den gick in LÅNGT (troligtvis 2-3 cm) och den hann sitta där nästan ett dygn innan...
2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: richter
·
S
Hästvård Ställer en fråga som rör en inhyst häst och hoppas att jag har hittat rätt forum :) Hästen det gäller är en varmblodig travare på 9 år...
Svar
6
· Visningar
2 650
·
A
Hästvård Det är så här att min d-ponny har haft ganska så allvarligt kolikanfall igår. Veterinären kom och hon fick kramplösande, paraffinolja i...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: Amora
·
Hästvård Alltså, nu måste jag fråga er kloka bukefalister! Hur gör ni när det regnar sommartid? Lägger ni på hästarna täcke eller inte? Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 549
Senast: lillamy73
·
T
Hästvård Min ena häst blev halt på ett framben efter en rejäl vrickning i hagen. Vet. har varit ute ett antal ggr och hästen har stått på...
2
Svar
26
· Visningar
4 295
Senast: axel
·
Hästvård Finns fodertran verkligen bara att köpa på Granngården? Eller säljs det någon annanstans också?
Svar
12
· Visningar
2 491
Senast: Boj
·
K
Foder & Strö Undrar hur försiktig man bör vara med pelleterad lusern vid invänjningen. Hästen går på dygnetruntbete.
Svar
12
· Visningar
1 283
Senast: kaktusen
·
T
Hästvård jag har en 4 årig travare som är utleasad. idag ringde hon och sa att han lät i halsen när han kom ner i tiderna lite. så troligen är...
Svar
2
· Visningar
641
Hästvård Tänkte fråga er en sak. Det är så här att min 10 åriga fjordvalack har blivit öm/fått ont i hovarna. Jag märkte det först som han...
2
Svar
20
· Visningar
2 270
Senast: Kicki_83
·
Foder & Strö lusern strå i affären var slut, får in på tors.. kan jag istället uner dessa dagar ge lusern pellets? det är samma innehåll så jag kan...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: _jeanette
·
M
Foder & Strö Min häst tar väldigt konstiga tuggor när han äter lusern. Stora tuggor, vid varje tugga. Har en film här...
Svar
17
· Visningar
1 498
Senast: Tooveee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31