Lindning av ben.

Sv: Lindning av ben.

Såhär brukar jag linda ;)
SUC50564.jpg

åh ge mig ditt träns :love:

var var vaaar köper man sånt??!?!!!

problemet med bruna träns är att matcha med sadeln :(

Hur mycket rider ni som lindar benen??

Jag lindar benen om jag ska rida fortare än skritt, i princip. Dvs. dressyrjobb på banan. Uteritter lindar jag OFTAST inte utan använder strykkappor istället, men det beror lite på situationen.

Använder ni fleecelindor utan padd när ni rider??

nej, det ger inte det stödet jag vill ha, utan elastiska med padd under är det som gäller.

Kan man använda lindor istället för "vanliga" benskydd??
det gör jag, som skydd för strykningar.

Fleecelindor som transport skydd??
man kan transportera med tjockare, större paddar och fleecelindor, ja

Messy skrev:
åh ge mig ditt träns :love:

var var vaaar köper man sånt??!?!!!

problemet med bruna träns är att matcha med sadeln :(
Hihi. Det är inte så fint nu längre, ganska missfärgat och så (jag kan inte sköta ljusa tränas :angel: )
Köpte det på Kings.

sköta?! måste man det :angel:
jag la mitt billiga träns i ekololja över natten... en bra start... sen har jag väl smort det 4-5 gånger på ett år.. jag e för kass på sånt...
men ekololjan ger det iaf en bra start i livet :D

var det dyrt/billigt??? billigt för mig är 2 - 400....

Hur lindar jag?

Hej!
Jag ska ha sommarhäst i sommar och kmr nog linda benen på han.
Men jag vet ej hur man gör?
Jag har ett par som är elastiska men dt är kanske enklare med flecc efter som dt inte behövs ngn padd?

Det finns ju ett kadborre band.....men om man tänker sig en ihopullad linda så är ju kadborrebandet på utsidan...hur blir dt då när man lindar?så på en film när hon gjorde dt snabbt...hon började i mitten- lindede ner och sedan upp sedan astte hon bara fats dt med kadborreknäppet?men dt funkar ju iinte om det är ytterst?
Kan ngn hjälpa mej snälla :confused::)

Sv: Hur lindar jag?

linda INTe benen om du är osäker är mitt råd. be någon kunnig visa dig hur man gör, annars blir det så lätt fel.

Sv: Hur lindar jag?

Hade en passhäst som hade blivit sönderlindad hos den tidigare tränaren och han blev aldrig helt återställd och togs tyvärr bort senare.

Lindor kan vara jättebra för att hjälpa till med stöd och skydda mot slag men de är en risk så man ska absolut ta hjälp av någon som är riktigt kunnig, det är även viktigt att komma ihåg att elastiska lindor och paddar blir tunga när de blir blöta och tyngden kan göra att de glider av.

Senast ändrad av en moderator:

skulle inte ha lindat om jag inte visste hur jag skulle göra, och om ingen som kan hde kunnat vara med och hjälpt till. Jag lindar inte min hästs ben så ofta, kan göra det någon gång om man ska ut och rida mitt i skogen där det kan finnas kvisstar osv. Har även läst att senan inte jobbar igenom lika mkt när man jämt rider med lindor. Föredrar att rida med elastiska lindor känns som att de sitter bättre när man rider.
när du köper linodr så måste du alltid linda om dom annars blir kadborren på fel sida. Linda mot kardborre fästet, det luddiga som det inte fastnar saker i lika lätt. Lite dåli förklaring kankse :grin:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 813
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 851
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 093
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 24/25