Sv: Hovar!!!

Jag vet inte hur hovböld uppstår...

Var ute och gick med min pålle i dag. Han ömmar när han går på stenar och liknande. Hoppas det blir bättre med sulorna hovis ska sätta på senare i veckan. Men han går mycket mer frivilligt nu än vad han gjorde förut i början när han hade ont. Det tycker jag är bra.
Det är även ett stort plus att det regna lite nu så man itne behöver vattna så mycket. Är nog första gången ja tycker om regn tror ja. Vad gör man inte för sin pålle.

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 789
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
553
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Räkna ut kaloriintag?
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna