Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur länge bör hösilaget stå innan vi fodrar med det? Någon skillnad på första/andra/tredjeskörd?
Svar
6
· Visningar
1 176
Senast: cili
·
Hästvård Idag såg jag ett mycket lustigt beteende (????) Min ettåring stod och suttade på mitt andra stos ljuver!!! Hon har varken föl eller...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: tinafinis
·
M
Hästvård Min häst har jag haft i ca 5 veckor. Han är 6 år, En f.d travare. Han var helt frisk när jag köpte honom och en dag när jag var ute...
Svar
10
· Visningar
2 224
Senast: Malllla
·
W
Hästvård Hur ska ett sår vara för att man ska använda Alsolsprit på det :confused:
Svar
11
· Visningar
12 089
Hästvård Jag försökte söka men hittade inte särskilt många trådar... Det är så att jag har köpt munkpeppar men jag fick inte med någon...
Svar
1
· Visningar
2 888
Senast: Boj
·
Hästvård Till er som är intresserade. jag hittade själv ingen bild på den, men har nu fått den av en vänlig själ...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: Centaur
·
R
Hästvård Har en cob med måttligt exem (man och svans avkliad elefanthud och fjällig) Exemhästen har täcke men brukar ändå klia sönder sig...har...
2
Svar
26
· Visningar
5 583
Senast: racerkorv
·
Hästvård Jag tänker nu berätta historien om min häst som jag snart har ägt i tre år. Jag har en gång tidigare bett om er hjälp och behöver den nu...
Svar
7
· Visningar
1 452
Senast: Joyze
·
J
Hästvård Varför får hästen gallor? Jag har testat linimenta min häst men det funkar inge vidare. Och jag har testat med back on track paddar...
Svar
13
· Visningar
1 192
Senast: Mitrolle
·
Hästvård mitt sto har tappat en liten bit framme vid sidan av hoven så att sömmen syns. Hon haltar inte eller något sådant jag bara funderar på...
Svar
6
· Visningar
1 352
Senast: sommarvind
·
Hästvård okej,nu ska jag ställa en enkel,kanske lite dum fråga: När man visiterar hästen,då känner man ju bl.a igenom benen efter bl.a värme...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: TinyWiny
·
J
Hästvård Ngn som vet om man som hästägare har rätt att få tillgång till röntgenbilder från en klinik för att ta med sig till en annan för en...
Svar
7
· Visningar
905
Senast: Jeeves
·
M
Hästvård Hej, har försökt hitta en tråd om detta ämne, men har inte lyckats! Behöver hjälp och tips gällande giftiga växter. Är det någon som...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: moa_92
·
Hästvård Hej, jag är lite nyfiken på om ni har några bra tips på hästskötsel. Typ som "kända ryttare" / hästskötare brukar använda?? Själv...
Svar
2
· Visningar
706
·
Hästvård Har ni märkt någon skillnad i effektivitet på butta och metacam? Alltså tycker ni det ena lindrar bättre än det andra?
2
Svar
35
· Visningar
15 808
Senast: juvelen
·
N
Hästvård Har fått så många goda råd så nu är det dax att be om mer! Ena hoven på min häst är sprucken rakt över på höjden. Är det nån klok...
2
Svar
26
· Visningar
4 133
Senast: Tom Dooley
·
F
Hästvård nu har de börjat hände grejjer på riktigt. om 1- MAX 1 och en halv månad är min älskling troligen död :cry: antingen död eller så har...
2
Svar
39
· Visningar
3 728
Senast: fenny_92
·
Hästvård Hej! Min häst har pyttesmå sårskorpor på alla benen, längs med hela senan, i den där lilla skåran som finns där. Vad kan det vara...
Svar
3
· Visningar
686
·
M
Hästvård Min häst har för taskiga hovar; torra, buckliga och spricker jämt och trakterna är för korta. Hovis är här var 6 vecka för att fixa dom...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: miryea
·
G
Hästvård Har ni noterat att det numera är 96h karenstid på alla Aloe Veraprodukter? Kolla http://distansryttaren.se (klicka på nyheter)...
Svar
14
· Visningar
3 199
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka