Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö jag tränar mkt med min häst undrar om ni har ngt bra tips på bra tillskottsfoder som ni ger era hästar i samband med hårdträning och...
Svar
15
· Visningar
1 171
Senast: Lina_kj
·
M
Hästvård När man sticker och river sig på fingrarna (när man håller i hoven vid kratsning) av ”spikarna” som börjar krypa ur hoven, vad gör man...
Svar
10
· Visningar
1 459
Senast: Lina_kj
·
Foder & Strö Hej! Mitt sto ska snart föla och jag ska fundera på hur mycket ensilage vi behöver köpa till vintern. Hur mycket mamman behöver vet...
Svar
5
· Visningar
885
Hästvård Har idag varit och kollat på en häst som för ca 2-3 år sedan hade Erlichias. Hästen är nu 6 år och symtomfri ( vad man vet). Finns...
Svar
5
· Visningar
837
Hästvård Behöver tips och råd, kanske någon av er har råkat ut för liknande och vet ngt eller kan hjälpa oss! Vi fick hem ett sto i förra...
2
Svar
34
· Visningar
3 549
Senast: Hippokondriker
·
Hästvård Kan hästar rapa? :confused: Det lät som att min fölis gjorde det idag men det har jag aldrig nånsin hört förut.
2
Svar
24
· Visningar
5 248
Senast: Hippokondriker
·
Hästvård Min häst har varit skadad sedan Juni förra året. En av världens bästa veterinärer+ 2 andra har tittat på honom och behandlat honom. Så...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
11 255
Senast: Siluett
·
M
Hästvård Det är nu så att min häst stegrar hela tiden i sin box när man tar ut ngon annan häst i stallet, vet inte vad jag ska göra för att få...
Svar
6
· Visningar
1 896
Senast: Mitrolle
·
E
Hästvård Vet inte riktigt vart jag ska lägga det här, verkar inte passa in nånstans. Min ponny har väääldigt tjock man, så igår tänkte jag att...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Johanna-79
·
Hästvård Vi i stallet tycker att min s.k valack beteer sig lite väl hingstigt mot stona ibland, lr ja jämt:o Han är 5 år o vad jag har hört så...
Svar
13
· Visningar
1 653
Senast: Masse
·
Hästvård Ja, jag misstänker att min 1-årshingst har fått UVI. Ikväll så kissade han en skvätt i stallgången (vilket han aldrig brukar göra) o så...
Svar
6
· Visningar
828
Senast: Dilli_Blue
·
Hästvård Hejsan. Det är så att i februari/mars vrickade min häst sig och var halt i en månad, sen blev han bra och sattes igång sakta. Vi kom upp...
Svar
14
· Visningar
1 350
Hästvård Jag fick nyligen hem en nordsvensk bruks som visade sig ha mugg och rasp på alla fyra benen. Något ben är rejält angripet, de andra i...
Svar
11
· Visningar
3 772
Senast: Tender
·
S
Hästvård Idag tittade min tränare(som jag är inackorderad hos) på min hästs vänster fram igen. Ingen värme, ingen svullnad men när hon klämde...
Svar
10
· Visningar
865
Senast: White_beauty
·
Hästvård Igår när jag plockade in pojken från hagen så va han svullen på båda sidor om vänster skenben, inte på senana eller framme på utan...
Svar
9
· Visningar
1 805
Hästvård våran lilla flock består av 5-åriga monty, 9-åriga spöket och 13-åriga karisma. 2 pojkar och en flicka alltså. i morse, när...
Svar
14
· Visningar
1 311
Senast: Presto
·
R
Hästvård Min oldenburgare har kliat sönder man och svans. Antar att anledningen är en blandning av eksem och knottbett. Jag har testat att...
Svar
7
· Visningar
1 551
Senast: repeater
·
Hästvård Det har inte vi men jag tycker att man läser det mycket här på Buke. Funderar på hur det fungerar ute i vårat land? Våran...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: TantEster
·
Hästvård Någon som har erfaranhet från detta? Hur vart det, höll hästen, mm.? Samt hur man kan hjälpa till med läkningen. Fått...
Svar
5
· Visningar
1 372
Senast: service
·
P
Hästvård Jag vet ett litet stall som jag anser inte rår om sina hästar rätt. Hovarna har inte verkats på mer än 6 månader. Det finns ingen el...
2
Svar
39
· Visningar
3 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka