Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Vilket fodermärke använder du helst/är din favorit? (OBS! Är ingen reklam!) Är nyfiken, för att det för några år sen var väldigt många...
Svar
10
· Visningar
1 277
Senast: Sanette
·
Foder & Strö ja, hur bra är lucern att ge till hästar som ser ut att behöva mer protein? (lite hängmage samt tunn överlinje tänker jag då på) blir...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: Sanette
·
Hästvård Jag vill veta alla era erfarenheter angående allergiska hästar. Kan de vara allgergiska mot gräs? pollen? Hur visar sig detta...
Svar
9
· Visningar
9 316
Senast: sissu
·
Hästvård *Moderator får flytta tråden om den ligger fel* I natt var det åska på sina håll. Jag hade svårt att sova och tänkte på hästarna i...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 200
Hästvård Jag erkänner mig dum som inte frågade när han var här och jag har inget nummer till honom men någon vänlig själ här på buke kanske vet...
Svar
7
· Visningar
1 174
T
Hästvård Är orolig för min häst, jag larvar mej säkert men ändå. Det rinner lite ur hennes ögon (genomskinlig vätska) och när hon kissar...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: Teja
·
Hästvård Igår var jag nere i stallet och byggde hage..då såg jag att mitt sto på 8 år stod och kissade..inget konstigt med det.. men när jag sen...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: _Aldís_
·
S
Hästvård Ja som rubriken säger.. hur skall den verkas? Om den är barfota ännu då alltså. Om jag har förstått det rätt så ska tån vara kort och...
2 3
Svar
48
· Visningar
9 945
Senast: soffii
·
Hästvård Har en liten undran, vad tror ni inspektörer gör om man anmäler en ponny som är för fet? Cyklade nämligen förbi en häromdan och jag har...
Svar
9
· Visningar
1 573
Senast: ASKAPLASKA
·
V
Hästvård jag letar ju en ponny åt min flickor och hittade en trevlig ponny inte så långt i från oss MEN har en skada på förstärkningsbandet och...
Svar
9
· Visningar
1 941
Senast: lundsbo
·
L
Foder & Strö Jag har en häst, en varmblodig travare:love:, som är mycket pigg och framåt. Vill gärna få väck en del av överskottsenergin ur honom...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: lil-sis
·
S
Foder & Strö Där jag har haft min häst uppstallad har de gett hö men nu efter sommarbetet ska de byta till hösilage. Då jag har ganska dålig koll på...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Saeves
·
Hästvård måste en veterinär döma ut en häst för att man ska kunna ta beslutet eller kan jag bestämma om jag tycker hästen har gjort sitt efter...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö min häst är lite tjock och går nu på magert bete, dock skulle jag vilja ha lite mera "massa" på rygg och över baken/korset, därför...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Tuvisen
·
C
Hästvård Är hästvakt i helgen, ägarna är iväg och sitter här med bla. ett sto med ett 3 veckor gammalt föl, fick kort upplysning om att fölet...
2
Svar
28
· Visningar
2 791
Senast: ancan
·
Hästvård Hej! Upptäckte för ett tag sedan att min unghäst drar upp tungan över bettet (krullar ihop den längst in i munnen) och efter mycket...
Svar
3
· Visningar
1 579
Senast: Train
·
Hästvård Hej!! Jag undrar om någon vet vad de gör för undersökning på hästen på klinik om den har RAO?? Min häst har fått diverse behandlingar...
Svar
6
· Visningar
1 266
Senast: corre77
·
Hästvård vad kan det vara? som en rund kula/knöl under s.k. hakan, bakom underläppen en bit... i "gropen" (dålig på namn jag vet)
Svar
4
· Visningar
4 687
Senast: hannuws
·
Hästvård Tyckte nu på morgonen att mitt nydräktiga arab sto (dag 75) frös (eller skakade i musklerna)? Tog en temp på henne som låg på 36,5...
Svar
18
· Visningar
2 833
C
Hästvård Nu har jag en liten fråga... Hur lång tid brukar det ta för en hovböld att läka ut? (Förstår att det är lite olika beroende på vad det...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: Tires
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka