Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Varför skulle man få för sig att ha BoT bandage på en häst i 36 timmar i sträck? Sen ta av dem under en dag sen 36 timmar igen.. Vad...
Svar
14
· Visningar
1 316
Senast: Centaur
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av ledinflammationer på hästar? Hur allvarligt är det om hästen gått med den länge utan behandling? Kan dom...
Svar
3
· Visningar
1 235
Senast: TantEster
·
E
Hästvård Var till Mälarkliniken med min häst förra veckan på onsdagen... Fick hem ett papper på allt som dom kommit fram till och så vidare...
Svar
13
· Visningar
4 768
Senast: Alexandra_W
·
L
Foder & Strö Jag ska köpa hö till 4 hästar, den femte kommer i november. Räknar man då ut den exakta mängden hö som ges varje dag fram till nästa...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: arabia
·
S
Hästvård Hur mycket kostar enbart en hälsokontroll hos hästen, t.ex innan man ska köpa den? På ett ungefär? /Sandra
Svar
12
· Visningar
4 677
Senast: angelwings
·
L
Hästvård Det började med att min häst sprang järnet i hagen i onsdags då hon blev stressad av en skogsmaskin som höll på några hundra meter från...
Svar
7
· Visningar
1 431
Senast: la06
·
Foder & Strö Hej! Finns många trådar här inne om hästar som behöver gå upp i vikt och folk som vill ha hjälp med bra foder... Men om det då är...
2
Svar
34
· Visningar
3 148
Foder & Strö ni som har tjockisar som går på magert bete (dygnet runt), ger ni dem något foder utöver betet? vad ger ni dem, varför?
Svar
11
· Visningar
2 198
Senast: sthu
·
N
Hästvård Vet kanske varför min häst har varit halt. Hennes högra juver är svullet, varmt och ömt. Inte riktigt ömt, bara lite. Det har nog varit...
Svar
7
· Visningar
1 311
Senast: KillerQueen
·
P
Hästvård Vad göra? Sko... jo men visst. Men finns det något mer man kan göra? Och hur ska man tänka ifråga om själva hovvården? 2 el 4 skor...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Piraya
·
M
Hästvård hej! idag när jag var i stallet såg jag en hovslagare som sprutade på ngt rosa medel på hovarnas undersida! vad är detta och varför gör...
Svar
10
· Visningar
1 507
Senast: Boj
·
Hästvård Hur många kilo i veckan kan man banta en häst utan att det är farligt? En människa kan ju gå ner över 1kg i veckan men börjar det...
2
Svar
24
· Visningar
2 096
Senast: Boj
·
E
Hästvård Kan en unghäst på 4 år vara i trotsåldern och va är det ?
Svar
7
· Visningar
2 507
Senast: arrak
·
P
Hästvård Jag shamponerade min fuxa, och dumt nog lånade jag en svamp som låg i duschspiltat och torkade nos och ögon. Nu har hon fått små...
Svar
4
· Visningar
1 529
Senast: prallan
·
Foder & Strö Jag fick en förfrågan idag om vi hade pellets utan havre och så något med müsli. Jag kunde inte besvara frågan och är bara nyfiken ifall...
Svar
12
· Visningar
1 289
Senast: Sunflower2B
·
I
Foder & Strö Ännu en tråd om foder t "tjockis". Råden i den andra tråden om att minska energin men behålla/öka proteinet för "tjockisarna" är jag...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: inza
·
S
Hästvård :bow: hjälp tack av någon som kan mer om hovar än mig.. Min hästs bakskor är jätte konstigt slitna.. Det är 6 veckan nu och han har...
Svar
7
· Visningar
2 372
Senast: smiling_girl
·
M
Hästvård :idea:Hej... Min häst har fått gallor på sina ben... De är mjuka och hon haltar inte, skulle nu vilja ha lite råd om vad jag kan göra...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: månFare
·
B
Hästvård Vad är det för salva man tar om hästen har torra mungipor?? E det Helosan??:bow:
Svar
7
· Visningar
1 882
Senast: Sorbe
·
Hästvård Jag har helt fått hjärnsläpp, vad innebär det nu att en häst är bockbent och att den har pålagringar? :crazy: En häst jag funderar på...
Svar
9
· Visningar
4 458
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka