Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi har en welsh-korsning som har haft några fångepisoder dom senaste åren. Nu håller vi järnkoll på honom och han går i hagar där det...
Svar
2
· Visningar
1 620
Hästvård Hej! Behöver tipps om underlag till en uteridbana. Det skrivs så mycket om att det ska vara svikt i underlaget. Paddex kan vi icke ha...
Svar
6
· Visningar
1 567
Senast: MiaMaria
·
P
Hästvård Var och röntgade våran ponny igår, sex veckor efter hennes fånganfall. Ingen sänkning eller rotation...vilken lättnad :) Däremot...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: HMQ
·
Hästvård Ni som har tillgång till skrittmaskin, vid vilken ålder/utbildningsgrad börjar era hästar gå i den? Varför just då? Hur länge låter...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: cili
·
J
Hästvård Medel mot flygfän och fästingar, håller upp till 14 dagar. Köpte en flaska i dag då det var nedsatt pris och det verkar bra om man läser...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: Centaur
·
U
Foder & Strö jag glömde ge min häst sin betfor efter ridningen idag, red direkt ut till hagen nämligen..:crazy: men kan betforn stå ett dygn eller...
Svar
9
· Visningar
1 195
Senast: Criks Pacific
·
M
Hästvård Mitt 20-åriga sto har alltid haft glansig och fin päls men nu ser den anskrämlig ut! Vinterpälsen var tjock, men när hon fällde av...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Majskolven
·
T
Hästvård Jag har en liten falabella korsning på 73 cm över havet. Hingst,12 år,jättefin. Grejen är den att han har väldigt mycket vinterpäls...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: samtson
·
L
Hästvård Ni som haft blockhalta hästar, hur länge har era hästar varit blockhalta/haft grav hälta efter de skadat sig? Vad har de haft för skada...
Svar
1
· Visningar
732
M
Hästvård Jag rider på en ridskola och som alla småflickor så har jag en favorithäst. Hon är endast 5 år och brukar inte gå på lektionerna så...
Svar
14
· Visningar
1 248
Senast: MadeleineS
·
V
Hästvård Har sett att det finns en del hovslagare som är medlemmar här, och jag skulle vilja vända mig till er i första hand med min fråga...
Svar
6
· Visningar
2 152
Senast: verkligt nyfiken
·
Foder & Strö Eftersom Oskar har hosta(allergisk bronkit)så ska jag lägga allt hö i blöt åtminstone en timma innan utfodring. Men så slog mig en...
2
Svar
30
· Visningar
2 601
Senast: ginnies
·
L
Foder & Strö Om ni hade haft tre ston som är dräktiga och ska föla nästa år och två tävlingshästar som går hårt. Är det bättre att köpa hö med två...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Masse
·
Hästvård Hur farligt är det egentligen om skon vrider sig något efter skoningen? Givetvis är det inte bra, men hur farligt är det? Kan det ge...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Vissa av våra hästar äter vass men andra inte. Är det någon som vet om det finns något näringsinnehåll i det? Jag tänker nu på vass som...
2
Svar
26
· Visningar
6 710
Foder & Strö Eller: saker som är doping, men som man inte hade en aning om. Ofrivillig doping kanske är en bättre formulering. Förstår ni vad jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 226
Senast: lundsbo
·
S
Hästvård Vad tycker ni om hoverna om min häst? Jag har några frågar och tänker, men vill först bara veta hur ni tänker... (hovslagere var hos...
2
Svar
23
· Visningar
2 340
Senast: skuggi
·
L
Hästvård Har hört folk säga: Den hästen har ingen bra benvinkel eller/och hovvinkel. Det jag har kopplat är att det hör ihop med hoven och den...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: Love_energy
·
K
Hästvård För ett och ett halv år sedan blev min häst undersökt och behandlad för tre olika skador/sjukdomar varav ena är tarsit. Är det någon som...
Svar
5
· Visningar
2 631
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Behöver lite hjälp med vilka tillskott som kan hjälpa en spatthäst. Vad har ni gett och vilket resultat har det gett? Min häst har...
Svar
7
· Visningar
4 790
Senast: Bennie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka