Sv: Hoverna

Det första som slog mig när jag såg bilderna var fång precis som några andra här sagt, tycker det ser ut som typiska fånghovar som inte blivit verkade korrekt, hovslagaren måste verkligen korta av tårna! Om du verkligen vill veta om hästen haft fång kan du ju alltid röntga hovarna.

Jag tycker gräset verkar vara lite väl brunt på dina bilder.

Det tycker inte jag. Nu var det inte min häst men ändå.

Varför kan du inte skriva ngt vettigt i stället? Jag vet att du kan det, har läst flera av dina inlägg som varit mkt bra och flera som..... Ja i alla fall så vill jag gärna veta vad en hovslagare gör för bedömning. Det är mkt möjligt att det inte går att göra det med de bilder som finns. Det kan inte jag avgöra.

Senast ändrad:

Äh, nu dummar du dig ju bara :p hästen står väl vid ingången till hagen tex, eller där det ligger gammalt hö kvar. Du ser väl i bakgrunden att där är gräs?

Vad säger du om det där vecket eller vad man ska säga, på hovväggens framsida?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Hej, min häst upptäcktes ha hovledsinflammation hos veterinären för 2 veckor sen. Blev sprutad och fick metacam i 10 dagar. Hon är nu...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi har blivit med arbetshäst! I alla fall är det så det känns. :confused:O_o:cool: Damen i fråga är ca 140 cm hög på det stället där...
2
Svar
20
· Visningar
1 836
Senast: Capybara
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 552
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka