Tinker/irish cob

Jag hade inte heller väntat mig en så finkänslighet, hon är att beskriva som "öm" i sitt sätt att vara mot både människor och andra hästar. Liksom en snäll och blyg liten varelse i kroppen av en elefant som tar plats fysiskt, men inte själsligt.

Jag måste erkänna att hon vunnit mitt hjärta!

Hon är relativt outbildad men flyttar omedelbart för minsta skänkelhjälp och hon är otroligt lyhörd och vill jobba. Det är jag van vid, men inte med den halsen och den kroppen. Det blir lite kortslutning.

Det du beskriver påminner mycket om min häst, fast det är en valack. Han är också finkänslig, nästan försiktig (mot människor åtminstone, inte så mycket mot andra hästar 😬 ). Helt och hållet olikt det man fördomsfullt kan tänka sig om kallblod. Det har inte med mig och min hästuppfostran att göra, jag har en yngre valack av en annan kallblodsras och han är eeeh inte finkänslig.

Min har varit jätteduktig och arbetsvillig i dressyren, men inte varit förtjust i hoppning. Nu har han tyvärr PPID och vi är mest i skogen, men han är en mycket trevlig och mjuk häst att rida.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp