Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vet att man kan ge kamomillte och torkad kamomill till hästar. Jag har dock MILJONER plantor av kamomill i min vinterhage. Kan...
2
Svar
21
· Visningar
4 884
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Skulle behöva lite råd här. Kan börja med att säga att jag redan har sökt i forumen men inte hittat svar på det jag redan "vet". Är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 488
Senast: Tinen
·
Hästvård Har min häst fått (suck.) . Är det någon som har erfarenhet av det? Hur gick det för den hästen?
Svar
4
· Visningar
947
Senast: neferra
·
S
Foder & Strö Jag undrar om det på något sätt är farligt att ge mineraler till min ponny som har haft fång och nu bara äter hö och går på värkmedicin...
2
Svar
24
· Visningar
2 712
Senast: soffii
·
Hästvård Har en ardenner som sällskap till min häst. Förra helgen blev hon sparkad av min dam på skenbenet bak. Då var det inte alls farligt, det...
Svar
12
· Visningar
1 450
Senast: Royal_724
·
Hästvård Så har jag hamnat i den jobbiga situationen med häst i sjukhage, 10 dagar ska han gå där och det är inte diskutabelt. Själv vill jag...
Svar
11
· Visningar
2 499
G
Hästvård hej på er alla! nyss blivit medlem här av den enkla anledningen att jag har ett litet dilemma jag behöver lite hjälp med.... det är...
Svar
10
· Visningar
1 035
Senast: gilamonster
·
S
Hästvård Hej alla där ute! Nu är det så här, i torsdags var jag iväg för att hämta hem min nyblivna häst, alla var helt säkra på att...
Svar
11
· Visningar
1 347
Senast: sarawinther
·
Hästvård Nu har min häst nästan bara stått i en månad. Han har fått lite små promenader. Men i dag ska han antagligen bli ridbar igen och skulle...
Svar
6
· Visningar
882
Senast: Kicki_83
·
Hästvård Nu har jag en häst hemma med fång.. eller fångkänning. När det gäller fång känns det så himla svårt att veta vad som kommer eftersom...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: raggsock
·
L
Hästvård Vi köpte ett litet shettis sto i september. Nu i maj-juni har hon börjat magra jättemkt över ryggen men är fortfarande jätterund där...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 689
Senast: Nafayette
·
Hästvård Ponnyn stod och åt och jag skulle fota ovanifrån ner på manke och bogblad för att kunna se om hon breddat sig något. Hon står längre...
Svar
6
· Visningar
1 472
Senast: cili
·
Hästvård Desperat söker jag svar,mitt 10år gammla hbl sto fick fångkänningar i måndags fm,fick metacam direkt oralt,blev bättre,tisdag var hon...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 964
Senast: dobbis
·
A
Hästvård Ringde veterinären idag och bokade en tid för den årliga vaccineringen av mina hästar men glömde fråga det jag undrade främst... En av...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Har länge kämpat med pållans rygg som låst ihop sig både här och där och dessa låsningar har bara kommit tillbaka hela tiden. Hon har...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: lillaana
·
Hästvård Kan det ha någon påverkan? Något man behöver vara orolig för? Pålle fick ju en svullnad här för ett par veckor sedan (denna bild...
Svar
2
· Visningar
1 054
Senast: mik
·
H
Hästvård Vad är skillnaden? Vad är den ungerfärliga kostnaden idag om man gör något av det + klinikbes med böjprov?
Svar
1
· Visningar
1 076
Senast: tinafinis
·
Hästvård Min häst har börjat klia sig jätte mkt och tappat mkt tagel?:p från svansen, har smörjt in med en fet salva men jag tänkte om det fanns...
Svar
19
· Visningar
11 028
Senast: Havstomat
·
Hästvård Nu äntligen har vet. fått provsvaren och min häst kommer bli frisk:) Tre veckor till med medicin sen tror hon att han är bra...
Svar
6
· Visningar
1 698
Senast: fenny_92
·
Hästvård Hur brukar man rehabilitera långvarig hälta? Min häst har fått en skada i knäet efter en operation på annat ställe. Han har vilat i...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: emmiz79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka