Är min häst med föl?

Sv: Är min häst med föl?

Sockret är stabilt så länge den mikrobiella aktiviteten är noll.
Men hur ofta är den det under flera år med skiftande fuktighet mellan årstiderna?
Angående manuell dräktighetsundersökning så fordrar det knappast någon större vana mot slutet av dräktigheten.
Själv vägrar jag dock dräktighetsundersöka shettisar manuellt, mina händer är för stora så risken blir för stor om hästen börjar konstra.
PL

Senast ändrad:

mammas häst råkade ut för samma sak i vintras.. vi gav henne samma mat som alltid annars (trodde vi) men ändå fick hon hängmage och revbenen började synas...

Hon hade proteinbrist! Vi gav henne lucern samt bättre kraftfoder och vips var hon själv igen....

Blir orolig nu!
Du ber att folk här skall ha åsikter osv.....men svarar ej på frågorna.
??? Det är ingen leksak du skaffat dig.
Stor varning på detta!
Se omedelbart till att ta ut veterinär om du själv inte vet vad du skall gör!
Helt klart; Mask eller för lite foder. Bukmage får hästen vi/d proteinbrist. Dåligt hö/halm/hösilage?
Fy skäms !

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 224
Senast: Moa092
·
Avel Hejsan! Jag börjar få misstankar om att mitt sto kan vara betäkt, jag har en snart 3 åring som vi ägt i 10 månader och hennes mage är...
Svar
14
· Visningar
4 310
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Köpte en ny häst på våren, ett sto på 16år, ca 165cm. Har nu gått på bete sen början av sommaren och magrat av! Har blivit smal över...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 039
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka