Mineraler till fångponny?

Sv: Mineraler till fångponny?

Tack så mycket! Ska kolla det med veterinär nästa gång om hon inte skulle bli bättre med örter.. tänkte prova örter på henne senare då det inte är så länge sedan hon hade fång nu för att vara på den säkra sidan.

Hostar din häst mycket? Du skriver om bronkit/kvickdrag på ett par ställen. Nu minns jag inte riktigt om det är samma sjukdom eller hur de hänger ihop. Men jag är ganska övertygad om att det är något man ska ta på allvar. Om jag misstänkte att min häst hade det hade jag nog inte provat lite örter utan att först prata med en veterinär om hur pass allvarligt det är. När vår häst blev bättre efter ett par år så har jag gett honom timjan och anis. Jag tyckte att det hjälpte honom. Men då var han inte så dålig.
Nu är jag lite försiktig med att använda örter. Jag vet inte om jag hade gett det till en fånghäst - ingen aning.

Men jag är inte så insatt varken när det gäller hosthästar eller örter. Det finns andra här som kan svara på det mkt bättre än vad jag kan.

Nja, jag kan inte säga nu när jag inte rider men när man har ridit och börjat trava kunde hon hosta en eller två gånger, det har hon gjort så länge jag minns men det har aldrig blivit värre (har haft henne i 5 år). Nu kan hon hosta lite av och till i hagen men jag har bara gett henne torrt hö så det kan vara av det.. har börjat blötlägga det nu igen så får se då. Annars är hon ganska känslig för damm nog, hostar t.ex. efter att hon rullat sig då det dammar mycket eller om hon springer på en torr väg som dammar.

Vad kostar Ventipulmin då? Jag bor ju i Finland men det går säkert att jämföra iallafall. Hur länge räcker en förpackning? Eller kur, vad man nu ska säga.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 309
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka