Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ha sökt här på internet men inte hittat något , vet att de säljs på lanntmännen och att det är musli , tror inte det är svenskt foder...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: zazza girl
·
Hästvård Vi har en gubbe i byn brevid som har en 28årig nordsvensk. Hästen har magrat av ordentligt under vintern, men man har mest tänkt att...
Svar
17
· Visningar
1 431
Senast: lynxlady
·
Foder & Strö Jag har tidigare i perioder analyserat grovfodret och fått uträknad foderstat (av stallchefen). Men det har aldrig fungerat rakt av utan...
Svar
11
· Visningar
4 540
Senast: Katla
·
Hästvård var in på ATG idag, då jag inte tyckt att hon har gått riktigt bra sista tiden.... en knepig slags hälta på både knän och kotor fram...
Svar
8
· Visningar
2 211
Senast: Cilla
·
Z
Hästvård När man läser om hur magneter och BoT fungerar så verkar de funka likadant och ha samma effekt. Är det så? Är det någon som märker...
Svar
4
· Visningar
1 934
Senast: Nevve
·
A
Hästvård Jag hade tänkt hyra häst ett halvår, och skulle vilja veta vad det kostar ungefär per månad.. :laugh: *Han är blandning mellan lite...
2
Svar
22
· Visningar
1 779
Senast: linnsan
·
K
Hästvård Han har skött sig exemplariskt på kliniken och allt har vart kalas men medusin det vill han inte ha. Luktar snusk! Provat med spruta...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 997
Senast: Görel
·
Hästvård http://www.shiresequestrian.co.uk/shop/product.php?productid=981&cat=428&page=1
Svar
15
· Visningar
1 053
Senast: freddan
·
Hästvård Lite tveksam om det är hästvård eller utrustning detta inlägg gäller, moderatorn får rätta min felpost vid behov :) Min häst tappade...
Svar
5
· Visningar
1 216
Senast: phie
·
M
Hästvård :idea:Hej... Min häst har fått gallor på sina ben... De är mjuka och hon haltar inte, skulle nu vilja ha lite råd om vad jag kan göra...
Svar
8
· Visningar
842
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Hej enda sen jag fick mitt russ har han haft hängnacke/hängman och jag vet inte hur jag ska få bort den. Först trodde jag det var för...
Svar
6
· Visningar
1 118
Senast: Pad
·
A
Hästvård Vad tycker ni är bäst som underlag i boxen? Spån, halm, torv.. Berätta gärna varför du tycker det också ;)
Svar
10
· Visningar
1 064
Senast: Natascha
·
Foder & Strö Här kommer en dum:confused: fråga från ny hästägare: Var köper man havre? Trodde det fanns på Granngården men när jag gick in på...
Svar
5
· Visningar
4 695
L
Hästvård Tjenare. Har en liten fråga här. Nu är det ju högsommar med väldigt torra marker. Min häst har haft väldigt fina hovar förut. Men dom...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: lolzz
·
M
Foder & Strö Någon som provat det och har några erfarenheter?! Goda som dåliga! Tackar djupt för svar! :bow:
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Muffins21
·
L
Hästvård Hallo! I torsdags när jag red var det ngt som inte var som de skulle. När min polle skulle sätta under sig bakbenen gick de inte han...
Svar
10
· Visningar
1 062
Senast: Lisaaa__
·
L
Foder & Strö Jag har ett d-ponny sto på 10 år. Hon har fått 4 föl men har nu övergått som ridponny sedan 3år tillbaka. Problmet med henne är hon är...
Svar
9
· Visningar
1 252
·
A
Hästvård Min häst var hos veterinären igår. Har känts lite knackig i ridningen. Han har tidigare haft ledproblem och blivit sprutad i hovleder...
2
Svar
36
· Visningar
4 833
·
Foder & Strö Vet att det egentligen är väldigt olämpligt att använda hösilage vid denna årstiden. Men jag har fått hem en häst som ej kan beta och...
Svar
10
· Visningar
1 471
Senast: Domino_s
·
M
Hästvård min nya pålle var HELT torr och fin i benen när jag hämtade honom men efter ett par dagar hemma hos oss blev han lite gallig i alla fyra...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: MalinArnells
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka