Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hästarna i stallet hade bråkat lite (de har inte gått ihop så länge) och de hade fått småsår på bogen båda två. Den ena hästen fick inte...
Svar
16
· Visningar
2 332
Senast: Han_naH
·
Hästvård Hejsan. Mitt fullblod är extremt överkänslig mot knott och bromsar, oavsett om jag har flugtäcke så får han stora bölder/sår. De gör...
Svar
10
· Visningar
1 851
Senast: Sparf
·
Hästvård Nu när min pålla fått diagnosen tuppspatt så undrar jag lite hur ni gör när folk kollar underligt på er under tävling/träning??? Bad vet...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: hahaha
·
Hästvård jag har precis köpt en häst som impoterades till sverige i januari och hittade två tester i hans pass som jag inte förstår. det står...
Svar
6
· Visningar
1 004
Senast: Demojo
·
Hästvård Jag har funderat lite fram och tillbaka nu. På om jag ska röntga fröken eller ej. Har ett sto född 06 som jag funderar på om jag borde...
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: Nethril
·
Hästvård För fyra-fem veckor sedan upptäckte jag att min häst var svullen på vänsterbak strax över kotan där gallor brukar bildas. Jag kikade på...
Svar
5
· Visningar
1 689
Senast: sissu
·
Hästvård Är det någon skillnad på behandlingssätten? Finns det något man inte bör göra med en soleksemare som man gör med en knottis? Nu syftar...
Svar
1
· Visningar
1 229
Senast: Boj
·
L
Foder & Strö Pratade med en hästägare som sa att hennes hästar i vintras fick fri tillgång till hösilage. De la ut en stor rundbal i hagen och lät...
2
Svar
25
· Visningar
2 914
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Jag har fått för mig att det inte är lämligt att redan börja använda årets hö/hösilage till hästarna. Men jag vet inte varför, det...
Svar
3
· Visningar
1 458
Senast: Masse
·
P
Foder & Strö Har läst massor om detta nu utan att bli så mycket klokare... Hur ska man ge Glucosamin för bästa effekt!? Med MSM, med Chondritin eller...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: pion
·
Hästvård hej. jag talade nyss med en vän till mig som har ett gammalt sto på 22 år. hon har fått fång pga att förra stallägaren har matat ihjäl...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: arabia
·
M
Hästvård Hej! Skrev innan och undrade om MUGG. Någon svarade att det kunde vara solexem om han även hade på mulen. Nu har han fått ruvor även på...
Svar
7
· Visningar
953
Senast: moniq
·
A
Hästvård Hjälp! Greppar efter halmstrån... Vet hittar inget fel. Oförklarlig hälta. Vi har varit hos veterinären tre gånger nu, men hon hittar...
2
Svar
36
· Visningar
4 676
Senast: annapanna123
·
Foder & Strö Detta kanske är "gammal skåpmat" redan, men för mig var det nytt! Läste en intressant artikel på hippson om kraftfodrets effekter på...
Svar
9
· Visningar
1 172
Hästvård När vi släppte min häst på gräs första gågen i år var typ i början av maj så fick han gallor i alla benen, fick dock en lite större och...
Svar
1
· Visningar
1 336
Senast: Tuvisen
·
M
Hästvård Min häst har under de senaste veckorna fått en ganska stor galla just ovanför kotan på vänster framben. Den är ganska rund, och ganska...
Svar
11
· Visningar
2 213
Senast: Tuvisen
·
D
Hästvård Hej! Det här är något som kanske drabbar många så det finns nog många av er därute som har förslag hur man kan undvika/lindra... :)...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: Ulrika C
·
Hästvård på ett ungefär.... Har haft hästis på halmbädd sista året och det blir ändå en grop i mitten av boxen trots att jag öst in halm...
Svar
17
· Visningar
4 472
Senast: Immer
·
Hästvård jag har äntligen fått reda på att min häst har proteinknölar, efter mycket funderande och frågat runt, nästan gett upp hoppet...
Svar
14
· Visningar
8 486
Senast: lovehorses
·
Hästvård är vit kronrand tilllåtet på frieser hästar? få dem användas i aveln?:confused: vet inte om den här tåden hamna rätt den kanske ska...
Svar
6
· Visningar
1 541
Senast: sillys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka