Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Sitter här och försöker bli klok på vad jag vågar fodra med eller inte, har tidigare varit förskonad mot denna åkomma och känner mig...
Svar
8
· Visningar
1 297
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Det är hösilage det rör sig om, passande hästar. Det är kanske svårt att säga vad de väger om man inte vet TS-halten, men jag antar att...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Luxi
·
Hästvård hoppas att nån här kan hjälpa mig. söker fakta om en "bensjukdom" som min häst har/har haft den är vanlig (troligen ärftlig) bland...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård Hej! hur gör ni med era hästar nu på sommaren då det är så mycket insekter? Vad använder ni för producter? (: tack på förhand.
Svar
3
· Visningar
660
Senast: Kicki_83
·
L
Foder & Strö Hur många kilo hö får era storhästar per dygn? Jag vet att höinnehållet är mycket olika, men kan vara roligt att veta i genomsnitt...
2
Svar
37
· Visningar
19 420
Senast: Nina G
·
N
Hästvård Finns det någon annan som har en 1-åring som fått fång? Till saken hör att hon är inte tjock och hon har gått på samma bete sen i våras...
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: milles mamma
·
Hästvård Är det djurplågeri att låta en häst stå i en liten sandhage året om?Han står där utan kompisar och han kan inte heller se ngn annan häst.
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 132
Senast: LIA
·
Foder & Strö Sitter det fortfarande i ryggmärgen att betfor är farligt i större mängder kanske. Just nu är hästen uppe i 1 kg betfor ungefär, vägde...
2
Svar
22
· Visningar
1 987
Senast: gylle
·
C
Foder & Strö Jag vill höra era åsikter om vilket tillskott på Evitamin som ni sett bäst resultat på. (märke).
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: shallow_xx
·
Hästvård En liten "undersökning"... vad tycker alla om "allt" och vad har ni för erfaranheter? Min häst är sned i korset, höger sida är mer...
Svar
7
· Visningar
902
Senast: Messy
·
L
Hästvård hur ofta bör man raspa, eller åtminstone kolla tänderna på hästen?
Svar
4
· Visningar
742
Senast: shallow_xx
·
S
Hästvård Hej mitt sto har av veterinär konstaterat problem i höftleden, vet inte vad som hänt honom. Enligt honom är det ovanligt, någon som har...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: snorvalpen
·
Foder & Strö Hur är det med det egentligen? Har hört att man helst inte ska flytta runt balarna förrän tidigast ca 14 dagar efter att de ställts på...
Svar
9
· Visningar
2 539
Senast: TomasN
·
Foder & Strö har fått klartecken av min vetrinär att släppa sto m föl på bete. har ju haft dem installade nattetid pga att mitt lilla stoföl är...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: kamelen
·
E
Hästvård Jag skulle vilja lära min häst att kissa på transport. Ponnyn jag hade innan kissade alltid så fort hon klev på släpet, men stor hästen...
Svar
12
· Visningar
1 635
Senast: Emelie3
·
N
Hästvård Är jag galen som letar desperat efter en fångponny, pensionär, skadad eller liknande till min shettis som är fånghäst. Ber jag om mer...
2
Svar
26
· Visningar
2 110
Senast: samtson
·
S
Foder & Strö ja, nu är det så att jag ska flytta min häst & fick idag reda på att det nya stallet inte har slått något hö i år, blir bara mycket...
Svar
19
· Visningar
1 111
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Var förbi stallet igår (helt tomt förnärvarande) och upptäckte att det stod en hösilagebal kvar, helt oöppnad, förra årets hö. Hur länge...
Svar
10
· Visningar
1 540
M
Hästvård Hejsan! Vi har en 4 årig halvblodsvallack som får mugg jättelätt, även i torra fina sommarhagar. Vi borstar noga och håller rent men...
Svar
17
· Visningar
1 256
Senast: axel
·
Hästvård vad kostar en avlivning totalt ungefär? vad är skillnaden mellan veterniären gör det och slaktbilen i fråga om pengar.. ja ska inte...
2
Svar
28
· Visningar
8 121
Senast: Östmark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Mata småfåglarna