Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Hm, låter precis som en häst i våran by. Det är fruktansvärt synd om denna häst, dom gör inte heller något med hästen. Han har en liten hage på 15x15 meter. Där står han året runt, det var nog många år sen han såg en häst sist dessutom![]()
Nej man behöver absolut inte blanda. Men en valack är väl inte så svårt att låta en hingst gå med.
Även om hingsten både rids, tränas och tävlas samtidigt?
alltså, det där skiljer sig så himla mycket..!
alla hingstar kan faktist inte gå med en hagkompis.
*knapplån*
alla pratar om att det är så synd om hingstar som tvingas gå själva, och man ska inte hålla hingst om man inte kan ha dem i flock osv osv...
men varför pratar ingen om de tjurmärrar som finns då som också måste gå själva? vad ska man göra med dem då? avliva?
Snygg passningAtt stå på stall är inget som förstör hästar om man har en god djurhållning med mycket utevistelse. Dålig djurhållning är bevisligen skadlig för hästen, men det är dålig ridning också.
Om du tycker det är tråkigt att jag hånar dig så tycker jag att det är tråkigt att du sitter och anklagar många människor med mycket god djurhållning för att vara djurplågare.
Sen är det ju typiskt att man väljer det som är naturligt efter vad som passar en själv. Rida vill du, därför försvarar du det. Det är många hästar som blir förstörda av ridning för de är inte byggda för att bära en ryttare. Och sitter man och skanderar på nätet om att alla som har hästar på box är djurplågare ska man tamejtusan löpa linan ut och ha hästen på hästens villkor dvs inte rida på den.
Det du pratar om är att sila mygg och svälja kameler
Jo, om de är rätt hanterade från början.
fast det har inte med hantering o göra tyvärr, förstår inte hur det kan ha det? hästar är alltid hästar o de styrs av sina känslor, naturliga reaktioner![]()
Hingstar som blir hanterade som hingstar är oftast de som inte går att ha med andra hästar.
Tror du att hingstar levde ensamma i det vilda? Nej, det är människan som gjort att hingsten är så speciell.
Det är precis som vilken annan häst som helst, fast med mer hormoner. Precis som ston.
Men fortfarande, hingstar som inte klarar av att gå med andra (valacker) ska inte vara hingstar. Tycker jag.
Men alla tycker olika!![]()
Fast exempel 2, hade man säkert kunna jobba med för att få bort det beteendet. Det är jag övertygad om.