Djurplågeri?

Sv: Djurplågeri?

Precis, och här snackar vi om riktigt djurplågeri. Dessutom gör det mig ännu mer upprörd att en anhängare av denna vidriga "läran" kallar mig djurplågare:eek:

Det tråkiga är ju att strasseranhängare totalt ignorerar såna här artiklar. Precis som sektmedlemmar är de hjärntvättade.

som tur var så finns det hingst beten. så hingstar får iaf må bra på sommrarna om dom får gå på bete med andra hingstar. Tycker det borde gå att ha det så här oxo året om... valacker och hingstar brukar oftast gå bra ihop oxo. det kanske inte hör hit men ändå :)

Precis, och här snackar vi om riktigt djurplågeri. Dessutom gör det mig ännu mer upprörd att en anhängare av denna vidriga "läran" kallar mig djurplågare:eek:

Det tråkiga är ju att strasseranhängare totalt ignorerar såna här artiklar. Precis som sektmedlemmar är de hjärntvättade.

Jamen här har vi en som verkligen vill bråka...

jag är inte ANHÄNGARE av den läran och plågar mina hästar. Jag har mest lest optimal hästhållning av strasser och där var det mycket jag höll med om.. hovvården har jag inte överhuvudtaget läst om i den boken, fastän jag vet att det är det strasser är känd för..

nåja, jag väljer det som är bäst för min häst, och det får alla andra också göra, men någon har ännu inte sagt åt mig att en häst mår bättre i stall, och jag har inte någon sån erfarenhet.. jag utgår från att ni vet att hästarna mår bättre i frihet, och då tkr jag det är lika mkt 'djurplågeri', som att ha en häst att gå ensam, fastän det nu inte är djurplågeri från dess värsta sida sett, men samma som att jämföra med att låta en häst gå ute ensam. Och det är min åsikt.

jag har redan tackat för mig.

Min häst står just nu ensam!
Är jag djurplågare?:eek:

japp, enligt de flesta här på Buke är du det ;)

fast det är ju å andra sidan jag också.

Har shettisen i en egen hage på sommaren för han kan inte gå på betet, han ser visserligen de andra hästarna och hagen är lagom stor så han kan både busa, springa och vara häst, fast utan kompisar.

Är det djurplågeri att låta en häst stå i en liten sandhage året om?Han står där utan kompisar och han kan inte heller se ngn annan häst.
Svaret på den frågan är kort och gott ... JA!

LIA

Hästar är flockdjur och bör därför ha sällskap av andra hästar som de kan leka med och ge varandra trygghet. I en sandhage har hästen inte så mycket att pilla med vilket också är negativt då hästen är byggd för att äta större delen av dygnet.
Tror knappast att lagen skulle stödja djurplågeri, men däremot högst onaturlig miljö för hästen vilket i sig kan ge en mindre lycklig och stressad/otrygg häst.

Skulle kanske skrivit: "min uppfattning ...", men jag förutsatte att det var åsikter TS var ute efter.

Det är inte alltid lagen och jag har samma uppfattning. :angel:

LIA ;)

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 178
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka