Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur mycket kan man ge av linfrökaka? Misstänker att mina gamla foderböcker behöver uppdateras snart...
Svar
4
· Visningar
1 120
Senast: Jeeves
·
Foder & Strö Har fått min första höanalys - av bonden jag har köpt av. Är väldigt okunnig när det gäller detta. Det första jag insåg var att det...
Svar
9
· Visningar
1 113
Foder & Strö Hur många är det som köper sitt hö utan att ha sett det först? Och som inte har nån analys heller? Jag känner att man gärna vill se o...
Svar
16
· Visningar
1 080
M
Foder & Strö Hej! Jag vill gärna att min häst får i sig alla vitaminer och mineraler. Just nu får hon betfor och bio vimin (tror jag den heter) Men...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: heidi maria
·
J
Hästvård Om man ska ha sin ponny i ett stall med kallhyra, då ingen mat ingår förutom hö, vad behöver hästen? Säg allt en c-ponny behöver äta och...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: arabia
·
A
Foder & Strö Jag undrar vad era hästar/ponnysar äter för foder. Jag ska skälv byta foder och jag undrar om ni ver något bra foder till en...
Svar
18
· Visningar
1 256
Senast: Kaki
·
S
Hästvård Min hingst har skaffat sig en stor knöl under magen/ mot skapet :S! Är de myggbett eller? Den är stor som en golfboll, har ingen bild...
Svar
2
· Visningar
1 238
Senast: Hippokondriker
·
A
Hästvård jag har hittat BromsBroms igen. Det är Näckens Naturprodukter som säljer det. Tar tydligen broms, flugor, knott, mygg och är helt...
Svar
2
· Visningar
2 063
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård Hello! x) Jämt när jag borstar svansen på min medryttarhäst blir den jättefin. Men dagen där på så är den lika risig som innan. Min...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: ulrikawennerstrom
·
Hästvård När ska man börja med att regelbundet ta ut en hästtandläkare för rapsning och kollning ( ca 1 gång om året är väl vanligast?!) Nu är...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Min kompis häst har varit behandlad ett bra tag, hästen ser pigg och fräsch ut och så, men när hästen börjar trava i början av passet så...
Svar
14
· Visningar
1 217
Senast: Tuvisen
·
M
Hästvård Ska klippa hästen eftersom han aldrig tappar vinterpälsen. Testat täcka extra och ge salt (som han vägrar äta). Hur klipper ni hästarna...
Svar
10
· Visningar
4 036
Senast: Långnos
·
Hästvård Både pållan och jag blir snart galna av alla insekter. Idag hade hon 5 bromsar som satt överallt på henne. Har läst i gamla trådar om...
2
Svar
35
· Visningar
6 085
Senast: Anjabod
·
G
Hästvård ( Nu får moderator flytta tråden om det behövs, vart lite osäker på vart jag skulle lägga den ) Iallafall, jag är ur usel på hur jag...
Svar
10
· Visningar
3 269
Senast: _Runaway_
·
B
Foder & Strö Ger ni era hästar extra kalk?? Varför och hur mkt? Skriv gärna vad ni ger för krafftfoder till det:):laugh:
Svar
4
· Visningar
861
Senast: pinky
·
F
Hästvård Ni som är veterinärer eller kunniga på annat sätt inom området. Är det vanligt att hästar skenar vid osteochondros i bakbenen antingen...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Tinen
·
Hästvård På ett annat forum var många rörande överens om att Absorbine skulle vara det absolut bästa medlet mot insekter, nästan mirakelmedel...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Boj
·
C
Foder & Strö Har en fråga till er som kan lite om kraftfoder osv. Jag har två olika hästar, men båda har lite dåligt o hålla sig bra i hullet. Då...
Svar
12
· Visningar
2 058
Senast: CrazyGirl
·
E
Hästvård Är det någon som vet säkert att hästarna verkligen dör direkt då de faller efter att vet har sprutat in medlet som avlivar sas? Hästarna...
2
Svar
32
· Visningar
3 146
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö I år tänkte jag skicka in vårat hö på analys. Jag gjorde så att jag plockade lite hö ur olika balar och la det i en plastpåse och satte...
Svar
1
· Visningar
879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Valp 2025
  • lagom smakligt men bra torrfoder

Hästrelaterat

Tillbaka