Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vad kostar en avlivning totalt ungefär? vad är skillnaden mellan veterniären gör det och slaktbilen i fråga om pengar.. ja ska inte...
2
Svar
28
· Visningar
8 121
Senast: Östmark
·
C
Hästvård Min lilla pålle har fått ett brännsår på ganaschen typ. Har absolut inga som helst erfarenheter sen innan av brännsår så jag har ingen...
Svar
4
· Visningar
1 096
Senast: Anneli 07
·
S
Hästvård Hejj vi har en häst i stallet som vi ridigt på i ett år nu och han har aldrig haft någon sjukdom eller ens vart förkyld, men nu på...
Svar
2
· Visningar
1 772
Senast: snellman
·
B
Hästvård Hej. Jag undrar hur man får tag i numret till Kolmården om man vill avliva sin häst där? Tar de emot vilka hästar som helst el...
Svar
1
· Visningar
1 111
Senast: mackan
·
A
Hästvård Hej, min häst är väldigt seg så jag undrar om ni vet någon bra konditions träning eller foder, jag ska pröva helhavre men är det...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: AbsolutViktoria
·
Foder & Strö Jag undrar en sak som jag har funderat på. Man ser fler och fler annonser om att man kan köpa höbalar direkt ute på fältet. Men...
Svar
11
· Visningar
2 751
Senast: Sanette
·
S
Hästvård Hejsan! Jag har en valack (trodde jag) på 8 år. jag har haft honom sen den 25 maj. står valack på alla papper och veterinären komentera...
Svar
17
· Visningar
2 585
Senast: Asa_S
·
A
Hästvård Hur mycket väger Torv per kubikmeter? Hur tjock ska en bädd vara? Om hästens box har en area på 8 kvadratmeter, och bädden är 5 cm...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: chiplady
·
T
Hästvård jag har bestämt mig för att avliva min älskade häst, pga att han är 18 år och är halt och kommer inte att bli bra igen. så detta kommer...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: chiplady
·
Hästvård Jag använder våtomslag på min häst nu. Har haft en tunn pressening på men nu börjar den ta slut. Man kan ju sätta på plastpåsar det vet...
Svar
3
· Visningar
1 033
Senast: Kicki_83
·
B
Hästvård i början av Juni hade min tinker konstiga utslag på bena. sen en vecka senare var veterinären ut och inte visste vad det var och hon...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: TantEster
·
M
Foder & Strö Min medryttarhäst har nu en vecka varit sjuk (feber hosta, snorig och riniga ögon). Fast i dag hade han ingen feber. Vi har så att...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: linnsan
·
E
Hästvård :confused: Ja som sagt jag undrar vad detr innebär att hästen är "stjärnkikare" ? jag satt och kolla häst annonser då jag fick syn på...
Svar
8
· Visningar
1 103
Senast: Martenix
·
M
Hästvård Min ponny får väldigt mycket energi av solen. Tänkte ha ett täcke på henne de riktigt soliga dagarna så hon inte bli så fet. Vilken typ...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 376
M
Foder & Strö Många tror att en häst med proteinbrist är fet pågrund av magen vilket är skrämmande, då man ger hästen ännu mindre mat än tvärtom...
2 3
Svar
43
· Visningar
11 343
P
Foder & Strö Skulle bara behöva veta lite snabbt hur många kg det är i krafft groov 125?? Det var väl 30 kg innan, är det 25 kg nu??
Svar
8
· Visningar
1 700
Hästvård Har för mej att Johannesört är giftigt för hästar. Vid stallet gick dom och slog med lie en massa högt gräs precis intill fältet där...
Svar
2
· Visningar
1 761
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst har ju haft en del problem med hov & kotleder. Han är iaf helt ren nu när man böjer och så, känns helt annorlunda att rida och...
Svar
17
· Visningar
1 472
Hästvård Har varit lite mycket med hästflytt och stallbyggande nu det senaste....Koom helt plötsligt idag på att F*N, mina hästar skulle varit...
Svar
8
· Visningar
2 733
Senast: Pad
·
Foder & Strö Ni som inte tar eget hö, köper ni allt på en gång eller hämtar ni undan för undan? Om ni hämtar lite i taget, betalar ni isåfall allt i...
Svar
5
· Visningar
888
Senast: Bellafjella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka