Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Vet inte vart tråden ska ligga, men hoppas på det bästa! Min ponny fick för någon vecka sedan diagnosen "astma" och går nu på medicin...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Devils_Girl
·
A
Foder & Strö Du som bor i stockholm; Hur mycket kostar betfor per dl? Hur mycket kostar torv per kg? Hur mycket kostar mineraler? ;)
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Comfort
·
C
Hästvård Idag var jag ute och skrittade med min häst i ca 45 minuter, det är ett varmblodsto på 25 år, men hon är van vid att gå väldigt mycket...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Demojo
·
D
Hästvård Hejsan! Jag har en fråga jag har gått och funderat på länge, men aldrig kommit mig för att posta den här. Så här är det att min...
Svar
6
· Visningar
1 070
Senast: denisejulietta
·
C
Hästvård Om man börjar ge detta till sin häst, är det så att de måste äta detta hela sitt hästliv då ??? Har fått många olika bud vad gäller...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: CalleNy
·
S
Hästvård Min åring , som är brun med mörkt pigment kring ögonen , har sista veckan haft en ögoninfektion med lite rinniga ögon och samtidigt...
Svar
4
· Visningar
2 060
Senast: Sacja
·
Foder & Strö Kort fråga angående hur mycket ett kilo Mustang Müsli Orginal blir i decilitrar? Hade inget bra att väga med i stallet så jag kastar ut...
Svar
3
· Visningar
1 348
Senast: Hanna_Z
·
S
Hästvård hej jag kanske ska låna en shettis 1-2 veckor nu i sommar och undrar om den måste ha en sån där "munkorg" för det är väldigt kraftigt...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: Andorra
·
Hästvård Vi flyttade hästarna till ett nytt bete för några veckor sedan och det vimlar av fästingar! Behöver ett medel som även fungerar på...
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: flickancarra
·
Foder & Strö Vad betalar ni för lucernpellets av olika märken?
2
Svar
39
· Visningar
5 120
Senast: Soffan74
·
M
Hästvård Bara en undran - Vad kostar det att avliva en oförsäkrad häst?
Svar
10
· Visningar
9 679
Senast: Rumpnissen
·
Hästvård fick nyss veta att min travare(i träning) hade borelia som 2 åring. är 4 år idag. kan det ge men precis som med människor eller...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: lundsbo
·
Hästvård Igår kastrerades våran treåring hemma på stallgången (stående) allt gick bra och han är pigg och rör sig obehindrat. Däremot är han...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: Double
·
Hästvård några har kanske läst mina trådar om min magra vbl valack så även är ful i pälsen och går konstigt.. jag har de senaste veckorna nästan...
Svar
3
· Visningar
836
C
Hästvård Pga hovslagare som ställt in har jag nu ringt upp min gamla hovslagare som bor en bit bort. Hon ställer upp som vanligt men kan inte...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: Tiboo
·
Hästvård hur mycket rider ni era hästar under betet? efter att ha hållit på att banta min häst hela vintern är hon nu nere i en lagom vikt...
Svar
11
· Visningar
978
Senast: chanell_86
·
S
Hästvård Hur giftigt är Alsikeklöver i egentligen!!?? Har upptäckt att det finns fullt på mitt bete,har troligen funnis det under flera år men...
Svar
18
· Visningar
5 304
Senast: samuel
·
L
Hästvård Hej. Försöker att få svar på min fråga om flapskor. Min gamla travare har sina problem med framhovarna. Det är inget problem med...
Svar
16
· Visningar
3 111
Senast: kalle01
·
Foder & Strö Har ett litet fullblod som är på gränsen till för tunn.Hon rids och tränas rätt så hårt i dressyr och går på gräs dygnet runt.Hon får i...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: Nyrelski
·
P
Hästvård Mitt sto har börjat gå stelt åt vänster varv. Förut gick hon stelare åt höger o. bra åt vänster. För ca en vecka sen började hon gå...
Svar
7
· Visningar
822
Senast: Gisburne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka