pris på lucernpellets?

Sv: pris på lucernpellets?

100 kr för 20 kg Greeen Power (hack) och/eller 95 kr för 25 kg Dangrønt (pellets)
//marti

Oj, kom nyss hem med en Edelsäck från vår lokala butik...185:-!! No more...

Vi anger väl nya priser för 2008 nu då!

Kvarnbyfoders Lucernpellets 2,94 + moms inklusive frakt till stalldörren om du köper hel pall! (150 gr smb rp / kg)

Kvarnbyfoders Lucernpellets 2,94 + moms inklusive frakt till stalldörren om du köper hel pall! (150 gr smb rp / kg)

Dangroent Lusernpellets, 4,76 inkl. moms på Ekohallen (105 gr smb rp).

*kl*

Kraffts lusernpellets (105 g smrp) 7,50:-/kg :eek:
Kraffts lusernhack (105 g smrp) 9,70:-/kg :eek::eek:

Dangroent Lusernpellets, 4,76 inkl. moms på Ekohallen (105 gr smb rp).

jag betalade 137 kr för en säck idag. Eftersom jag bara skulle ha en säck (det går inte så mkt nu på sommaren) så handlade jag den i en hästaffär i närheten av jobbet. Det hade inte lönat sig att köra till Ekohallen. Det var nog samma pris som jag gav för flera månader sedan på samma ställe. Jag trodde att det hade blivit mkt dyrare under senare delen av våren. Men den prishöjningen måste ha kommit av sig?

Jag köpte 2 sorters lucerne idag på Svenska foder

-Green Power Lucern 20 kg 164 kr
-Lusernpellets (vit påse med grön text) 25 kg 129 kr

Borde det inte vara billigare att köpa större kvantitet, eller iallafall ett märke för tex. ko? Vad har ni för erfarenheter?

/U

Jag vet inte om lusern säljs som kofoder?
Men jag var på City Gros (stavning?). De tog 119 kr för den vita påsen Dangrönt lusernpellets.

jag köpte från granngården idag o de kostade 217 kr för 25 kg krafft lucern pellets. hackad strå kostade närmare 300 kr för 25 kg. är de normal pris för lucern?:confused:

Betalade 129kr för 30kg Edel i förra veckan. Minns nu inte det exakta innehållet smrp, men det var mer än krafft iaf, så mkt vet jag.

de va ju billigt. måste åka till någon större stad o handla de finns inte här :/

jag betalde 225 för krafft hackad strå i dag. det är helt sjukt, kilopris på 10 kr!!!:crazy:

köper vanligtvis greenpower, det kostar 180kr för 25 kg. dangrønts pellets kostar 145kr.

Jag ringde just till en säljare. Han skulle ha 4.04 + moms om jag skulle köpa en hel pall. Jag tycker att alla andra siffror jag sett vart mycket billigare.. Trode priset skulle va mer som det du har angett..:confused:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 549
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 023
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka