Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård min nya pålle var HELT torr och fin i benen när jag hämtade honom men efter ett par dagar hemma hos oss blev han lite gallig i alla fyra...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: MalinArnells
·
Hästvård Hur ömfotade brukar hästar bli när de är oskodda bak? Såklart är det individuellt, men ungefär?
Svar
4
· Visningar
860
Senast: sofiaspel
·
Hästvård Jag är lite nyfiken på vilka olika villkor som förekommer för oss med hästar utan eget sommarbete, dvs arrenderar. Hur stort har ni per...
Svar
9
· Visningar
1 330
Senast: TwiggyM
·
M
Hästvård Hej! Min häst skoddes för 3,5 veckor sedan, och hovarna har redan börjat växa utanför skon uppe vid trakterna! Jag vet att hovarna...
Svar
3
· Visningar
1 561
Senast: flashlight
·
Hästvård Jag bara undrar, hur gammla blir vanligtsvis araber? självklart beror det på sjukdommar/skador innan i livet, men på ett ungefär? :D
Svar
5
· Visningar
801
Senast: gazira
·
Hästvård Min hovis hade en väldigt "udda" teori häromdagen då han skodde om min ena häst. Hon är, och har alltid varit, lite stökig, men...
Svar
11
· Visningar
1 352
Senast: lady_vip
·
Hästvård Vår ponny är stel i frambenen när vi tar ut honom på morgonen, lite stel och stapplig. Ser lite ut som när vi går upp och känner oss...
Svar
8
· Visningar
4 557
Senast: White_beauty
·
K
Hästvård Hej, brukar bara läsa inlägg, aldrig skriva, men känner att jag måste "skriva av mig". Just nu är vår kära ponny på Ulltuna efter en...
Svar
5
· Visningar
938
G
Hästvård Hejsan! Det finn säket en tråd för denna men hittade den inte, har lite bråttom med att få svar då jag ligge ri strid med veterinären...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Hej! När vi hämtade hästen i helgen, så skavde hon av rejält på svansen. Typiskt nu när det är så fint väder också, så att alla flugor...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Alexandra_W
·
N
Hästvård Detta blir både en fråga och förhoppningsvis en diskussion också. Jag var igår och besiktigade min tilltänkta nya häst. Vallack, 4...
Svar
16
· Visningar
1 493
Senast: neferra
·
Hästvård Har några funderingar ang min hästs hovar. Fabian var ju halt efter skoningen sist. Två dagar senare kom en annan hovslagre och kände...
Svar
11
· Visningar
1 182
M
Hästvård Har en isis på 9 år som har ont i ryggen. Jag har haft honom i lite över ett år. I februari, när jag började sätta igång honom, var han...
Svar
6
· Visningar
1 167
Senast: Tora
·
S
Hästvård stackars grodan blir galen på bromsarna han har switch på sig o skillingaryd under magen, men de är på honom ändå. han har flugtäcke...
Svar
17
· Visningar
1 655
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Är det någon som har varit med om detta? Hur funkar det att ta bort den? Vad kostar det? Är det ett stort ingrepp?
Svar
10
· Visningar
12 234
Senast: passi
·
Foder & Strö Har fått höra att havre är bättre för lite äldre hästar än krafft. Stämmer det? Någon som vet varför i så fall?
Svar
2
· Visningar
914
Senast: pinky
·
Hästvård Min eksemhäst mår väldigt mycket bättre i år än han gjort någon gång sedan han fick eksem. Funderar lite om det beror på den behandling...
Svar
16
· Visningar
1 141
Senast: flickancarra
·
Hästvård För och nackdelar? Erfarenheter? När jag hade häst hade jag dem skodda (bl.a. en fullblodskorsning med känsliga hovar), men barfota...
Svar
15
· Visningar
1 275
Senast: DarkInNight
·
Foder & Strö Går det att få tag i vanligt torrt hö på storbal? Eller är man tvugen att köpa småbalar á 10-12 kg?
Svar
7
· Visningar
1 763
Senast: DarkInNight
·
Foder & Strö Hur mycket kostar en sån säck? Var i Stockholm finns återförsäljare för Eggersmann? :)
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Mammas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka