Solmjölk/BromsBroms

Sv: Solmjölk/BromsBroms

Hejsan

Får jag lov att vara så fräck och be om en länk jag med? :)

Alexandra_W skrev:
Och här mailas inte och beställs något inte, min trevliga foderleverantör har haft Näckens i sitt sortiment sen förra säsongen så jag slipper frakt och krångel jag (elle rokej, vill jag ha det hemkört kostar det 25 riksdaler + moms ;)

är det t*na foder som har det?

ja en länk vor eju inte fel, vart mycket nyfiken på att testa detta nu :D

Fick hem mitt i måndags ut och sprayade ner hästarna (sedan gnällde alla över att jag stank tvättade händerna 3 ggr med tvål utan att bli av med lukten, fick inte en enda broms på mig heller). De som redan satt på hästarna när jag gick ut och sprayade fick sig en riktad stråle och de ramlade döda ner direkt....... Tycker det verkar funka hyffsat istället för 50 bromsar på var häst ser man hur någon envis rackare cirklar runt för att sedan trotsa stanken och slå sig ner. Dock står ju hästarna ut med dessa enstaka envisa fanskap som inte förstår att man inte skall landa där. Det är de stora anfallen som de blir tokiga på och de har uteblivet sedan jag började spraya dem. Dock släpper effekten av framåt senem/kväll. Däremot stinker alla hästarna numer tjära när man rider och de blir svettiga så kommer lukten fram även om det är 12 timmar sedan man sprayade dem.
Provade faktiskt i dag att spä ut det en del med vatten (går åt en hel del när man sprayar in många hästar varje dag) och trots närmre 50% vatten i så verkar effekten vara den samma, litet pengaspara tips till er alla....

"lånar"

Nu har jag också fått hem mitt.

Det mot mygg funkar hyfsat, inte så att jag kan ha dem ute på natten ,men de har betydligt mycke mindre besvär.

Det mot broms, verkar okej, men de måste i ändå in på dagen, men om jag jämför med de som inte är sprayade är det stor skillnad.
De osprayade har kanske 50 st broms på sig, mina bara ett fåtal men de har även insketstäcke.

Det är extremt mycket broms här och de är STORA, en del uppemot 5 - 6 cm

kan du pm;a hemsidan till mej vore jag och hästarna tacksamma!!! Vi står inte ut med alla bromsar!!
TACK

//Skrutt

har nyss beställt två flugtäcken till pållarna. bromsarna (och bålgetingarna) äter upp dom...får nästan ta och beställa detta och se om det funkar. det låter ju nästan som det ivf..

hehe kan inte låta bli att undra om det är han som är på bilderna??? de kunde ju ha suddat ut den lille fule ivarjefall!!! ;)

Kan jag oxå få en länk... TACK... mina hästar bockar och tackar

//SKrutt

Ganska sent svar men jag vill bara informera om att jag har hittat BromsBroms igen. Det är Näckens Naturprodukter som säljer det. Tar tydligen broms, flugor, knott, mygg och är helt naturligt, gift och kemikaliefritt. Jag beställde genom en sida som heter www.arctictrade.se och köpte även en hudvårdsolja som ska kunna hjälpa eksemhästar, värt att prova.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 431
Senast: Praefatio
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 785
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag behöver lite tips och råd angående mitt problem, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Fegade lite och valde att ha ett anonymt...
Svar
12
· Visningar
2 507
Senast: lizan
·
Hästmänniskan Hej, Jag har hamnat i en svår sits och skulle gärna vilja ha lite input från andra på det hela. Var lite osäker på vart den här...
Svar
8
· Visningar
2 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka