Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst fick två sår i början av betet, inte så djupa men ganska stora. De har läkt för längsen, så det är skinn där, men pälsen...
Svar
2
· Visningar
1 598
Hästvård behöver tips om ett bra ofarligt klådstillande medel som man kan ha i sol ...min häst har fått bett ev något det sitter runt och under...
Svar
5
· Visningar
1 099
Senast: Kurant
·
Y
Hästvård Idag när jag skulle hämta in hästarna som vanligt stod isisen vid insläppet och såg lite konstig ut. Han tog några steg och jag såg...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 593
Senast: Jossantt
·
Hästvård Om en boxen är 2,7m lång & 2,5m bred. Hur räknar man det? Räknar man bara 2,7*2,5? El 2,7*2 + 2,5*2= ?? Va & titta på ett stall som...
Svar
8
· Visningar
2 054
Hästvård hej! hästen min har för ett tag sedan brjat "nöta upp" pälsen på innersidan av bakhovarna vid kronranden.. nu har det gått så långt...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: Tinuri
·
Hästvård Min häst har fått konstiga runda knölar under svansen??Vad är det för djur som kommer åt där??:confused:
Svar
6
· Visningar
773
Senast: JBL
·
Foder & Strö Ja nu blev det inte alls som det var tänkt. :( vi slog vallarna i tisdags.Vände ons tors och strängade fredag och det var tänkt att...
Svar
16
· Visningar
7 805
Senast: Linna
·
G
Foder & Strö Då min häst visat sig bli "sådär" rolig av att gå på havre måste jag nu byta till något annat. Hon har tidigare gått på krafft grund...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Masse
·
P
Hästvård Min 4 åring är nu riden och lätt tränad i 1 år. I vår började han stå konstigt i hagen, håller fram h fram och v bak i viloläge, byter i...
2
Svar
32
· Visningar
2 847
Senast: MissInterpreted
·
D
Foder & Strö Kan hö bli för gammalt? Fick ju ett lass i våras och det tog inte slut innan jag släppte pållen på bete, så nu har jag ju jättemycket hö...
Svar
6
· Visningar
2 248
Senast: Qodrofenia
·
K
Hästvård Efter en kurs här i helgen fick jag veta av tränaren att min häst är så styv i bogen, att han inte kan flytta framdelen och korsa...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: kerjacques
·
A
Hästvård Jag vet inte riktigt vad min häst håller på med, nu senaste månaden har han börjat med att alltid när jag går och tvättar bettet så tar...
Svar
8
· Visningar
1 315
Senast: Camigween
·
Hästvård Dottern har praoat på djursjukhus och fick bland annat vara med och kolla då de gick in med kamera via näsborre på häst och kolla på...
Svar
5
· Visningar
1 666
Senast: Madick
·
Foder & Strö Finns det några fler märken lucern än kvarnbyfoder och dangrönts som är melassfria? Hur mycket protein och energi innehåller de...
Svar
9
· Visningar
1 574
Senast: ang
·
Hästvård Ja, en väldigt hemsk rubrik. Men jag drömde om det i natt. Eller min fd medryttarhäst som numera är avlivad. Säg att hästen bryter...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 133
Senast: Minimaro
·
Hästvård Jag har precis kommit hem efter en vecka i Bulgarien, har vart jättehärligt på alla sätt och vis :p Men vad jag har lidit när jag...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: Snyggve
·
Hästvård Hur skulle ni träna en häst med karprygg? Lång och låg? Fokusera på bärkraft? Jag har stött på två hästar med karprygg (inte medfödd...
Svar
10
· Visningar
10 489
Senast: Fredag
·
Hästvård Hej! Jag misstänker att min unghäst har fått mugg. Jag upptäckte idag två stora partier på båda sidor av ena bakbenet nedanför kotan...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 691
Senast: majabergman
·
Hästvård Vet inte om den här tråden ligger rätt....? Vi har flera hosthästar i vårat stall. Två som haft hosta i flera år och min nya då - som...
Svar
13
· Visningar
1 813
Hästvård Ja... i torsdags förra veckan sprang en av våra 2-åriga märrar in i en vajer som håller telestolpar på plats.... Pratade i telefon med...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Suuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka