Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Jag klippte min den 15.e september för han hade redan fått så mycket tjock päls att han var helsvettig och blöt efter varje ridning och...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: diggiloo
·
Hästvård Konstig rubrik kanske men jag undrar verkligen... Min hästs man har alltid legat åt vänster, men sedan nån månad tillbaka vänder den...
Svar
14
· Visningar
2 943
Senast: diskho
·
Hästvård Min polla kliar sig så fort hon får chansen på bakbenen (gärna mot ex boxvägg) och även halsen och bogen kliar hon. Hon kliar inte...
Svar
11
· Visningar
1 546
Senast: LiselotteA
·
Hästvård diskussion mellan morsan och mig... vi har klippt en åker där det nästan bara var giftiga växter, (därför vi klippte den) hon vill nu...
2
Svar
31
· Visningar
6 128
Senast: bliss
·
Hästvård Idag när jag kom ut i hagen så hade min häst fått ett sår på ett framben, ungefär i samma höjd som armbågen men på utsidan av benet...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: LiselotteA
·
E
Hästvård hejsan! Hur mycket växer en 2åring? alltså hur mycket mer innan den är färdig. nu tänker jag mest på mankhöjden. i dagsläget är...
Svar
1
· Visningar
752
Hästvård Jag undrar om det är någon mer som har en häst med cushing syndrom som klarat sig, eftersom det är en tuff sjukdom och det är inte alla...
2
Svar
23
· Visningar
6 090
Senast: marie ireholt
·
J
Hästvård Jag har gett min host häst avkok av anis och timjan men nu skulle jag vilja veta hur mycket man ska ge om man ger örterna direkt som de...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: J3nny
·
Hästvård Jag har sökt efter liknande trådar men de jag hittade handlade mest om eksem. Min märr började hur som helst klia sin svans på...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: Corax
·
B
Hästvård Jar ett sto som fick hosta, blev riktigt illa däran, av antagligen ett parti hö. Hon fick allehanda medicamenter, som inte hjälpte. Jag...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: axel
·
K
Hästvård När kan man rida igen efter hästen har fått en kortisonspruta???
Svar
15
· Visningar
5 772
Senast: Spunk
·
Hästvård Hej! Jag är i köpar tagen och har hittat en fin liten 1 åring. Nu är det så att under vet. besiktningen så hittade vet. bara en...
2
Svar
23
· Visningar
10 333
Senast: _Emma_
·
0
Hästvård Har kastrerat min haflinger på betäckt funikel på klinik. Tampongen ska tas ur efter tre dagar. Nu ska han stå i box 7 dagar. Sedan...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: _Emma_
·
Hästvård Min unghäst fick på sig skor (endast fram) för första gången för ca 4-5 veckor sen,och han hunnit tappa dom 3 gånger.. Först tappade han...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: Fibusen
·
C
Foder & Strö Såg att dom sålde foder där, och har en vän som fodrar med detta. Hon påstår att hennes hästar aldrig ätit ett foder med så pass god...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: Cronis
·
M
Hästvård Blä, min stackars lilla häst har precis kommit hem från sjukan. Han har gått omkull i hagen med en sån smäll att han har knäkt TRE...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 257
Senast: Miks
·
K
Hästvård Heisann! Skulle sjekke hesten min på beite igår kveld. Hesten hadde klumper i forskjellige str. over hele magen, halsen og på...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: KorsmoLappen
·
Hästvård min häst har sjukt mkt flugor på sig sommartid och han verkar ha lite problem med det så därför tänkte jag testa ett flugtäcke. men nu...
Svar
7
· Visningar
1 669
Senast: Elviramax
·
Foder & Strö Det är en fet ponny i stallet som har blivit behandlad för kortison. Ägarna har haft hästen i ca 2 månader och vet inte om den haft fång...
Svar
3
· Visningar
1 596
Senast: 95johsv
·
Hästvård Kan någon här förklara för mig vart exakt dessa band sitter? vilken funktion har dom? Hade ut en ET igår, han sa att min häst hade lite...
Svar
4
· Visningar
3 856
Senast: Sparvoga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka