klapphingst??

Sv: klapphingst??

Ok, ja så kan det naturligtvis vara men vi får väl hoppas att det är som med din att den finns där och vill komma ner så småningom:)

Hej!

Får man fråga vilket bolag? A***ia eller något annat? Har försökt att läsa mig till om det står något undantag om komplikationerna, men så vitt jag tolkar texten så står det att försäkringen inte gäller själva kastrationen men däremot står det inget om komplikationer m m så då får man väl anta att försäkringen tar eventuella sådana kostnader.

om vi säger så här, en bekant till mig kastrerade sitt halvblod stående. allt såg fint ut - en stund. det blev stora blödningar och dom fick ta hästen akut till klinik, där blev den kvar ett tag (kommer inte ihåg hur länge) prislappen på detta hamnade vid 10.000 kr INGET täcktes av försäkringen då blödningen vart en direkt komplikation på kastreringen.

jag har aldrig hört talas om att någon fått kastreringskomplikationer täckta av försäkringen.

Jag har för mej att försäkringen inte täcker komplikationer vid kastering. :(
Tror att vi ringde och kollad det med Försäkringsbolaget innan vi gjorde opertionen..

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
951
Senast: Mojma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka