Sv: Revbens frakturer.
Först vil jag tacka till alla som har svarat!!
Det hjälper faktist mycket.
Katarina_dacke: Vi håller oxå på att hanska bli bra men det ser inte så ljust ut. Ja nu ser han ju inte överlycklig ut faktist. det är så hemskt :'(
skuggi: Vi får ju inte rida på han utan bara gå ut och gå med honom, sen att han står i en liten sjukhage är på veterinärens order, vi fick tjata och vifta på våra ögonfransar om att han ens skulle få gå ut överhuvud taget, dom ville ha stikt boxvila på han.
Syster klantarsle här testade ju att släppa ut honom i en liten gräshage för att han skulle få tugga på lite gräs, men då fick han tokfnatt och drog en repa med bocksprång istället (observera att hagen kasnke är 5x3 meter. Så större hage blir det inte på tal om, sen är han världens lekfarbror så ser han en polare så skulle dom börja busa, eller han iaf spelar ingen roll om den andra hästen är en tråkmåns, chaplin leker iaf.
Ja frågan är om han skulle stå ut med att bara stå och glo och grejen är att han skulle nog inte göra det, han skulle bli tokig och flippa ut. Inte roligt att se han bli lessnare och lessnare speciellt inte när jag hjälper till och rider på som andra hästarna i stallet. Då tittar han på en lång stund sen blir han jätte sur och står och tjurar i ett hörn. Han är så jävla speciell så jag tror ingen förstår, han är så mänsklig på nogot sätt.
Mahogny: Oj, många hästar du har haft
mysigt. Bakersta revbenet lät ju ändå hyffsat ok där ska ju ingen sadel ligga och mosa, chaplin har brytit på mitten typ brecis där sadeln ska ligga, typiskt.
Det är så hemskt när hästar är tvugna att sommna in vid sån ung ålder. Chaplin är 16 men om man tänker efter så lever han ju i minst tio år till. :'(