Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har hyrt ut mina hästar, allt går bra säger de. Men eftersom jag saknar dem vill jag ju se dem, och möts av en bedrövlig syn, Sår i...
2
Svar
21
· Visningar
2 595
Senast: sessan78
·
R
Hästvård funkar det med raps eller majsolja på hovarna ist för vanlig hovolja? hovarna har blivit så torra efter betet:/
2 3
Svar
46
· Visningar
10 921
Senast: Mia_R
·
Hästvård nu är mitt shire föl nästan 4 veckor gammal och för tre dagar sen såg jag en stor kal fläck på undersidan halsen som är ca 30 cm lång...
Svar
4
· Visningar
2 795
Senast: Bacci
·
M
Hästvård Vi har precis byggt ett nytt stall i uteboxmodell till våra hästar. (8 boxar + lösdrift). Planen var att lägga in gummimattor i alla...
Svar
2
· Visningar
744
Hästvård Är det någon som vet om det är någon karens på det? Tacksam för svar.
Svar
2
· Visningar
748
Senast: milian
·
Hästvård Köpte en ny häst i april som var mitt uppe i grundvaccineringen. Sist han vaccinerades förde veterinären över alla vaccinationer till...
Svar
6
· Visningar
911
A
Hästvård Jag har en undran...Hoppas ngn här kan svara. Kan man ge en häst ngn form av smärtstillande som har en längre verkan, alltså som verkar...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: hillevie
·
K
Hästvård vad blir slutdomen efter kotledsinflamationer på 3 ben? Hejsan, jag behöver verkligen eran hjälp för att få svar på alla mina frågor...
Svar
9
· Visningar
1 509
Senast: Sar
·
Hästvård Hur kommer det sig att en del hästar är så himla svankryggiga? Dom kan väl inte födits så? Beror det på felridning? Tung ryttare? Föl?
Svar
7
· Visningar
1 757
Senast: Bellini
·
Hästvård Blir rådvill av hur man ska göra med en fölunge som är född windswept (ena benet kobent det andra hjulbent), ni som har erfarenhet av...
Svar
3
· Visningar
4 015
Senast: YW1966
·
D
Hästvård Hur normalt är det egentligen att hästar springer runt, runt i hagen? Min ponny brukar få världens ryck ibland och galopperar upp och...
Svar
6
· Visningar
3 205
Hästvård Hej! Min häst har börjat få vad jag trodde är mugg,men det har visat sig att det inte alla är mugg! SÅ VAD ÄR DET???:confused: Det är...
Svar
8
· Visningar
1 317
Senast: hillevie
·
Hästvård Min häst har alltid haft lite dåliga hovar som lätt blivit torra och så. För några dagar sedan lossnade en bit av hoven på ena bak och...
Svar
6
· Visningar
1 246
Senast: Lovve
·
Hästvård Kan ngn svara mej på hur täcken kan andas om dom på utsidan e fulla av lera och fulla med hästhår på insidan? Mvh En väldigt nyfiken tant
Svar
2
· Visningar
653
Hästvård Har ett varmblod på 14 år som kotar över på vänster fram. Och iochmed den överkotningen har hon lyckats blivit halt:crazy: Så har ni nå...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
13 350
Hästvård Jag kan ha lagt antingen denna elr andra tråden ( i ridning ) fel. Så moderator får ta bort/flytta den som inte stämmer. Hejsan! Har...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 064
Foder & Strö Hej! Jag misstänker att den gamla fång ponnyn i stallet har proteinbrist.. Hon är tjock men endast magen.. Hon är väldigt bukig...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Min häst har på bara en dag blivit väldigt svullen i ena ögat. Han har flughuva jämt förrutom när det regnar. Sen igår har han gått utan...
Svar
11
· Visningar
4 043
Senast: diggiloo
·
A
Hästvård Min 7-åriga valack har efter röntgen visats sig ha pålagringar i ena kotleden bak, och har varit halt sedan slutet av maj. :cry...
Svar
9
· Visningar
3 712
Senast: editor241
·
P
Hästvård Hästen har ett väldigt svullet öga. Han gick utan flughuva och både övre och undre ögonlock har svullnat upp rejält. Har någon råkat ut...
Svar
7
· Visningar
10 191
Senast: ppauline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka