Proteinbrist+fång!

Sv: Proteinbrist+fång!

Svarar alla...

Hästen är 23år gammal och motioneras inte särskilt mkt... Det är en liten flicka som rider henne när hennes föräldrar har tid..

Jag vet ju inte några värden på någon av hö sorterna men hästarna gillar iaf det ny höt bättre då det är lite grönt..

Nej hästen har inte fång för tillfället utan har haft och dom försöker helt enkelt förebygga så hon inte får det igen...
Men inte på rätt sett enligt mig..

Hon är endast tjock om magen..

Sv: Proteinbrist+fång!

är den bukig och väldigt tunn över ryggen överlinjen har den antagligen proteinbrist. Gedde lusern och krafft proetin åt min häst när han hade proteinbrist. Skulle helst velat gett lusernet men det slutade han äta efter ett tag. Lusern tas inte upp lika fort av hhästen och det proteinet bryts då ner långsammare och hästen hinner då ta upp fler aminosyror.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
560
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 974
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
752
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka