Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Min Häst är en Nordsvensk Vallack och när jag borstar honom så tar han ut snoppen han kissar inte men han gör det bara ändå...:eek...
2
Svar
21
· Visningar
7 581
Senast: hjarterdam
·
C
Hästvård Drog av skorna på min häst för drygt en vecka sedan, han har gått barfota förut. (foderhäst sedan ca 5 veckor sen). Varför jag gjorde...
2
Svar
35
· Visningar
3 325
F
Hästvård Hej. Under senaste veckorna har jag varit med om nånting jag aldrig sett förr. I vanlig ordning släppte jag våra hästar på bete den här...
Svar
4
· Visningar
2 542
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Någon som vet hurvida örter, kryddor och örtkryddor klassificeras som doping?! Nu tänker jag främst på våra vanliga kryddor så som...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Boj
·
C
Foder & Strö Jag har en fyraårig häst som jag har blivit rekommenderad av hovslagern att köpa steel joint till då hon har väldigt spröda hovar...
Svar
6
· Visningar
1 379
Senast: Noa
·
H
Hästvård Vilket är det bästa linimentet som du/ni rekomenderar när hästen har gallor? Mest nyfiken på vad ni tycker ;p
Svar
11
· Visningar
4 751
Senast: lilla_gra
·
M
Hästvård Våran lilla ponny har skadat sej. Skurit av ena sträcksenan på hö bak och skar sej på så dumt ställe så även ledkapseln är trasig. Står...
Svar
4
· Visningar
1 317
Senast: frogeyes
·
K
Foder & Strö Finns det några bra Kravmärkta foder på marknaden?
Svar
2
· Visningar
725
Senast: ajax85
·
C
Foder & Strö Har en foderundran till äldre häst. Han är 17 år gammal och äter hö (hösilage vinter),hel havre och kraft samt betfor. Just nu är han...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Contezza
·
Hästvård Kan man mäta en åring och få fram hur hög han blir ca. Min granne sa det.Hur gör man?? Min är nu ca 1,59
Svar
12
· Visningar
8 571
Senast: Jessie14
·
A
Hästvård Känner att jag kan behöva lite stöd och råd i det här. Vår haflinger blev akut halt i slutet på Januari. Nedsläckning visar att hältan...
Svar
14
· Visningar
1 918
Senast: Werze
·
T
Hästvård Hittade min lilla kille på 73 cm ute i hagen igår,hoppandes på tre ben. Tog in han och kände igenom,han var inte särskilt svälld eller...
Svar
7
· Visningar
813
Senast: trolli
·
Foder & Strö Jag har ett problem :crazy: Vi har alltid haft fri tillgång på hösilage till hästarna som gått på lösdrift och det har fungerat bra. Men...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Ni som har stora hästar, alltså inga ponnies, och rider "normalt" och inte vad ni betalar på sommaren, utan på vintern, vad betalar ni...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Har sökt men inte riktigt fått något bra svar så därför startar jag en ny tråd. Hästen har vilat 5 veckor på grund av hälta+ryggont...
Svar
18
· Visningar
2 564
Senast: MiniLi
·
Hästvård Mitt lilla varmblod har en massa knölar på sig, vissa är så att säga proteinknölar. Andra är bett och hon har mycket tycker jag. Ser...
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: tgd
·
N
Hästvård Jag vet att det finns folk som är väldigt duktiga på att rycka manar, jag kan rycka en man men bara hyfsat. Oftast nöjer jag mig med...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: guppyy
·
M
Foder & Strö Har tingat hö i år av en ny höbonde, och han har ursvårt för att klämma ur sig vad han ska ha för pris på det. Kan ni snälla...
2
Svar
26
· Visningar
2 984
Senast: aprilia
·
S
Hästvård Ska köpa min första egna häst nu :) Ska man veterinärbesiktiga hästen på klinik eller något annat sätt? Någon som vet en bra klinik i...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Lydia
·
H
Hästvård :cry:På min hästs boxdörr så har jag satt upp en namnskylt, provisoriskt, med häftstift. Det var inga vanliga platta häftstift utan...
Svar
8
· Visningar
2 342
Senast: Jezzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023