Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Har ni något tips på ett bra och NATURLIGT insektskydd till hästen? Något som inte innehåller konstiga kemikalier och sånt, och inget...
2
Svar
27
· Visningar
4 328
Senast: Lolami
·
R
Hästvård Min häst har tappat skon på höger fram. Det verkar som skon slitits av på något konstigt sätt för nu har han fått rejäla sprickor i...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: M-oaa
·
Hästvård Jag är så himla ledsen...den 30/7 ska jag och min lilla unghäst på kurs men nu vet jag inte om han hinner bli bra... Han fick mugg av...
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: Nea_
·
Hästvård Hejsan! Min pojke fick ju som sagt i tidigare trådar, kot- och knäledsinflammation för ett tag sedan. Grad 2 i både kota och knä. Han...
2
Svar
34
· Visningar
2 315
Hästvård Ja, ni ser ju överskriften... Min senaste teori ang. min hästs ryggont är att hon har ont i bakknäna, antingen mer i det ena eller bara...
2
Svar
26
· Visningar
7 350
Senast: Zandrah
·
Hästvård Läste på Tidningen ridsports hemsida om blomman stånds, och insåg precis att vi har hur mkt som helst av den i den hage där mina hästar...
Svar
4
· Visningar
1 629
Senast: aldente
·
I
Hästvård Hjälper den att hålla mygg, knott och svidd på avstånd? Eller är den bara till för sår? Tacksam för snabbt svar!:)
Svar
11
· Visningar
2 658
Senast: smultronfot
·
S
Foder & Strö Ni som fodrar hästen efter ridning: · Varför gör ni det? · Vad använder ni för fodermedel? · Ger de någon spec. effekt? · Hur gör...
Svar
14
· Visningar
1 584
Senast: diggiloo
·
J
Foder & Strö Idag kom mitt arabsto hem från betet hon varit på i en månad. Där har hon bara ätit gräs. Nu när hon är hemma igen undrar jag vad hon...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: smultronfot
·
Hästvård Har tittat på en häst m blåsljud på hjärta. Gjorde ultraljud igår o hade grad 1 på ena sidan och grad 2 på andra. Det är en 3-åring...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Jeps
·
Hästvård Har en häst i stallet som har börjat tappa "pälsen" i ena örat, det blir lite oljeliknande i pälsen. Någon som har en aning om vad det...
Svar
2
· Visningar
575
Senast: cambello
·
Foder & Strö är det någon vits att ge hästen korn som krossades för omkring fem veckor sedan? eller är all näring borta?
Svar
1
· Visningar
716
Senast: pinky
·
A
Hästvård Har en stor varmblodskille. 173 cm och en 700 kg plus minus. Han fick en tappsko för en vecka sen, på höger fram. Hade skitsvårt att...
Svar
2
· Visningar
1 219
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Hade ut ET igår för märkte förra fredagen att min häst hoppade på volt i höger varv och såg ut att ta kortare steg med vänster fram, men...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: Tuvisen
·
L
Hästvård Har man rätt att avliva 3 hästar som är mellan 17-24 år gammla, trots att bara en av dom är sjuka? Denna person anser att h*n inte har...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 095
Senast: Mia_R
·
Hästvård Nu vet jag varken ut eller in efter allt funderande, så nu ber jag er bukefalare om hjälp! Jag köpte en häst från spanien för 1 månad...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 046
E
Hästvård Hästen såg ut såhär i dag när jag kom ut, vet inte om det syns så bra på bilderna men det är som om huden har spruckit. Under svansen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 957
Senast: eiwo
·
T
Foder & Strö Fick hem en mager krake i helgen, bara skinn och ben. Och då menar jag skinn och ben, har aldrig sett något liknande...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 042
Senast: Trollungen
·
P
Hästvård Undrar om ni har några tips på bra medel som lindrar insektsbett? Alltså klådan o svullnaden efter bett ;) Pållen brukar få ganska stora...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: crixi
·
N
Hästvård Problem med mitt fullblodssto som inte vill lyfta höger bak. Problemen började med att hon tog kortare steg vid uppvärmning, sedan...
Svar
7
· Visningar
1 877
Senast: Apollo 13
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit