VAD är det här?

Sv: VAD är det här?

Inte mkt, finadyne alltså. Dyrare än butta, men samma läkemedelsgrupp (NSAID) och fungerar på samma sätt som butta, dvs antiinflammatoriskt och smärtstillande.

Hmm min häst har fått nåt liknande precis brevid svansen, det är som en spricka in huden bara. Inte blodigt men det ser lite kladdigt ut. Precis i vecket brevid svansroten och lite på svansroten, bara ringa vetten på en gång då kanske...

Låter obehagligt likt det min häst har. Är nog en bra idé att ringa vet, iaf för rådgivning, för tro mej, det är inte ett dugg kul när det blir så mycket som på min stackare :(:crazy:

Okej. Då kan jag alltså ge honom den butta som blev kvar efter förra behandlingen (10 påsar), i stället för att hämta ut finadynet? Tänkte att det är onödigt att ha två halva kurer hemma liksom...

Jag fick Finadyne eftersom att min häst vägrade äta buttan. Han matvägrade i två dagar när jag hade sprutat det direkt i munnen på honom :devil:

Finadynet var jag tvungen att ge honom via spruta i halsen.

Min häst äter allt :D Käkar avmaskningsmedel, b.vitamin och mineraler utan att det är utblandat med något. Har därför aldrig varit något problem att ge honom mediciner eller liknande, och det är jag tacksam för!

kl

Det står i bruksanvisningen att jag ska spruta in Hippotrimet i munnen på honom. Gör det någon större skillnad om han får det i maten i stället? Sista behandlingsdagen är jag bortrest och min hästovana (och lite hästrädda) underbara mamma ska ta hand om honom. Tänkte om hon kunde ge det med lite betfor för att slippa hålla på och kämpa med att spruta i munnen, eftersom hon som sagt är lite rädd för hästar. Om det inte funkar så får jag be stallägaren om hjälp. Försökte ringa vet. igen, men hon har eg. semester så hon är lite svår att få tag på just nu.

Min häst var superlätt att avmaska tills jag gav honom buttan i munnen, nu är det en helt annan visa...

Jag tror inte att det borde spela någon roll? Det ska nog inte ligga i betforen hela dagen, men om man lägger i det direkt när han ska äta det borde det nog funka tror jag.

Ingen fara, det går bra att göra så med hippotrimet.

Ang buttan så generellt ja, men vet kan ha haft en speciell tanke med finadynet. Vissa vet anser finadyne är bäst, andra butta, vid diverse åkommor. Dock, så jag har haft häst som vägrade äta NÅN medicinmat, soma lltså alltid när det var butta/finadyne/etc-läge fick finadyne, och i injektionsform.

Men hör med vet om det är okej byta till butta, det borde det, speciellt som den fick det förra gången =)

Vad skönt, då slipper stackars mamma tampas med besten :p

Okej, ska höra med henne. Hon sa bara att hon skulle skriva ut mer smärtstillande, så jag förutsatte att det var butta, som förra gången. Han svarade på det iaf, fick ta på rumpan efter ett dygn, innan kickade han bara man kom i närheten.

Nu 'skrynklar' han ihop rumpan i stället, liksom drar den under sej, så fort jag kommer mer sprayflaskan med vets. sårrengöringsblandning. Han vet att det kommer svida, min lille stackare :cry:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 522
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 848
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 919
Senast: Rugge
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 902
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?