Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hejsan. Har ett vbl som nu fått stå i en liten, liten konvalecenshage i snart 1 månad. Nu de 2 senaste dagarna har det varit hö eller...
Svar
6
· Visningar
872
C
Hästvård Har ett sto på foder. Haft henne i två veckor, och hon kom till mig och skulle bli vetrinärbesiktad hos mig. tog ut vetrinären o hon...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: CrazyGirl
·
Hästvård Det har varit livliga diskussioner för ett tag sen om att anlägga permanentbäddar på olika sätt. Vissa hävdar att det är bra med spån i...
2
Svar
37
· Visningar
3 437
Senast: bigganl
·
M
Hästvård Jag har hört av så många nu (på nätet) att det ska va så bra med näckens produkter, men HUR får jag tag på dem?! Det finns ingen här i...
Svar
2
· Visningar
1 192
Senast: lena bj
·
Hästvård Min 07;a är torr i man och svansbotten. Kan hästar bara vara torra eller kan detta bero på ex knott? Har prövat att smörja svansen...
Svar
5
· Visningar
1 043
Foder & Strö Hejsan! Min häst går på bete nu och har gjort sen 1 juni men nu under olika omständigheter så har han tappat lite i vikt och tänkte...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: FreeLou
·
M
Hästvård Mitt sto har fått en fraktur på underkäken på höger sida. Frakturen är öppen mellan´första och andra kindtanden 2 cm. Sedan är det en...
Svar
2
· Visningar
1 341
Senast: pinky
·
S
Hästvård hovbroskförbening alltså... jag vet att en del skor med PG beslag, men jag hittade dojjor till hästen i nya hö*ks katalogen som verkade...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: sinner
·
D
Hästvård Alltså, jag har ponny på lösdrift, och har vindskydd. "Problemet" eller vad man ska kalla det är att man bör ju ha lite mer än spån i...
Svar
12
· Visningar
1 189
Foder & Strö Känns som jag har provat allt, men nu fått tips om AloeVera av folk som har hudsjukdomar där det har hjälpt. Min häst har en...
2
Svar
22
· Visningar
3 186
Hästvård Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, men flytta den om den ligger fel. Tog hem ett vbl sto för runt 2 månader sedan och...
Svar
8
· Visningar
1 304
Senast: Asa_S
·
Hästvård vet inte riktigt om denna tråden har hamnat rätt, men men... är det farligt att denna hästen är så tjock? är fullt medveten om att...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 388
Senast: Emmaccja
·
D
Foder & Strö Man har ju ingen större aning om vad det finns för näring i gräset... Ger ni era hästar kraftfoder eller något annat under betet? Om jag...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 322
Senast: Trollungen
·
F
Hästvård Hur reagerar era hopphästar på de hårda grusbanor som finns lite överallt på tävlingar så här års? Hur är de skodda(sulor ?) För eller...
2
Svar
21
· Visningar
2 452
Senast: 9396
·
M
Foder & Strö Hej, det är så här att förra veckan red jag för en ny ridlärare och hon sa att jag ska sluta med fullfodret jag använder ( hippo bas...
Svar
6
· Visningar
1 338
Senast: bigganl
·
Hästvård Om man har en häst som är lite känslig i ryggen, sadeln ligger toppen men behöver en padd. Har just nu lånat en gel padd & den ligger...
Svar
13
· Visningar
1 822
Senast: Olympus
·
Hästvård Nu e det så att vi har använt ett medel som tydligen gör att man inte får slakta sin häst eller lämna som livsmedelsprodukt. Utan...
Svar
11
· Visningar
1 280
Senast: sara_18
·
L
Hästvård Hej! Jag undrar om en 1 gradig hälta kan försvinna så att man kan tävla med hästen igen? Han har en 1 gradig hälta på höger fram...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: TantEster
·
T
Hästvård Jag har en 15-årig varmblodstravare som blir mer och mer känslig mot mygg för varje år. Han har klarat sig bra med Renons och AVS-14 i...
2
Svar
24
· Visningar
3 143
Senast: Tittti
·
Foder & Strö vad ger ni era unghästar/ponnies för kraftfoder? :)
Svar
11
· Visningar
861
Senast: Sanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur