Sv: för tjock...?
(ursäkta trådkap)
men min är ju inte överviktig och har ändå relativt tjock och hård överhals vid mankammen. början på fång eller bara snygg "hingsthals"?
Tycker det är skitsnyggt när överlinjen på halsen är rundad av lite fett, om överlinjen är bra i övrigt.
Svårt att se halsen på bilden, men man ser dimensionerna på magen iaf!
Och här kan man ana att det mesta ändå är muskler (om jag petar på magen så känns det bara som att max en cm är fläsk/hud och resten muskler). Sen känns det ju inte så konstigt att magen är STOR om den är full av gräs eller ensilage.
Om du känner på hennes övre hals, vid manen och det är fullt med fett och hårt KAN det vara en början till fång. det ser så ut på bilderna med de kan luras.. Känn efter ordentligt och ställ in hästen 1/2 dygnet och ta till dig alla bra motionstips du fått i tråden.
(ursäkta trådkap)
men min är ju inte överviktig och har ändå relativt tjock och hård överhals vid mankammen. början på fång eller bara snygg "hingsthals"?
Tycker det är skitsnyggt när överlinjen på halsen är rundad av lite fett, om överlinjen är bra i övrigt.
Svårt att se halsen på bilden, men man ser dimensionerna på magen iaf!

Och här kan man ana att det mesta ändå är muskler (om jag petar på magen så känns det bara som att max en cm är fläsk/hud och resten muskler). Sen känns det ju inte så konstigt att magen är STOR om den är full av gräs eller ensilage.

Senast ändrad: