Massör,vetrinär vad ska man göra?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare CrazyGirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 680
C

CrazyGirl

Har ett sto på foder.
Haft henne i två veckor, och hon kom till mig och skulle bli vetrinärbesiktad hos mig.
tog ut vetrinären o hon gick inte igenom, pga av att hon ömma för mycket i bakhovarna.
så var tvungen o slå på bakskor, och ömma i ryggen.
så slog på bakskor, och sen skulle jag vänta tills hon blev bra i ryggen o sen rida o sen skulle dom komma ut igen.
idag kolla jag, visa inget i ryggen blev jätte glad.
har inte visa på några dagar innan heller, har börja gå med henne lite lätt osv.
hon har älska o röra på sig, men idag kolla jag extra mycket för de var dags o skritta på stallplan.
tog på sadel o allt, satt upp.
kändes normalt, skrittar fram ett par steg o hästen försvinner under mig.
hon sjönk ner med ryggen så jäkla mycket, så jag kasta mig av slängde av sadeln.
kollade allt, klämde på ryggen osv.
o jävlar va hon hade ont :/
fanns inget i schabraket som kan ha orsakat de.
hon har varit ok i flera dagar, o vetrinären sa att jag skulle kunna rida början på helgen.
men väntade tills idag, för o va på säkra sidan.

har henne på prov tills 1 aug.
jag vet inte vad jag ska göra. :/
måste naturligtvis prata med ägaren, men vad ska jag säga o göra?
kan de var vettigt att ta ut en massör, vetrinär som kan rätta till ryggen eller så.. ?
finns de någon chans att hon blir bra.

Hos tidigare fodervärd, hade hon en för stor sadel eller bommen var för stor.
så den låg inget bra på henne, kan detta komma tillbaka nu?
att hon haft problem då med ryggen, pga av att dom tog bort padden som låg under sadeln för att den skulle ligga bra.
kan denna ryggömhet, beror på något liknande?
sadeln hon har idag ligger bra, har kollat upp de.
kan en massör, komma ut o försöka massera eller så..?
eller ska man inte röra henne rygg.

känner mig jätte förvirrad o ledsen.
hade önska mig en till häst, så blir det så här :(
usch.

Sv: Massör,vetrinär vad ska man göra?

Att hon ömmade i ryggen kan mycket väl ha med att göra att hon även ömmade i bakhovarna - gått och spänt sej?

Ring till vet igen och berätta hur det blev och fråga vad det kan bero på. Kanske inflammation efter längre tids spänningar?
Även om det känndes bättre så kanske tyngden av sadel och ryttare visade att det inte alls var helt borta. Längre vila?

Kanske kan en duktig massör eler equiterapeft hjälpa dej.
Men ring vet och hör vad dom tycker.

Sv: Massör,vetrinär vad ska man göra?

Att hon ömmade i ryggen kan mycket väl ha med att göra att hon även ömmade i bakhovarna - gått och spänt sej?

Ring till vet igen och berätta hur det blev och fråga vad det kan bero på. Kanske inflammation efter längre tids spänningar?
Även om det känndes bättre så kanske tyngden av sadel och ryttare visade att det inte alls var helt borta. Längre vila?

Kanske kan en duktig massör eler equiterapeft hjälpa dej.
Men ring vet och hör vad dom tycker.

Ok.
Jo tänkte detsamma, eller att det varit något tidigare som kommit tillbaka.
ägarne har haft massör ute, när hon fick hem henne ifrån fodervärden då dom hade för stor sadel eller så på henne.
så var massören ute, två gånger sen var hon bra.

men ska ringa o rådfråga imorgon, och se vad hon tycker.
hon trodde hon skulle bli bra när skorna kom på, men inte än :/
vetrinären sa även blir hon inte de, så kan de va något ryggfel eller något i benen.
förut gick hon "trippigt" (enligt vetrinären)
höll med henne, nu trampar hon under sig mycket finare, o man såg att hon börja arbeta.
men hon har ju inga ryggmuskler eller nått :/

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 091
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Bullen22
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 259
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter... 2
Svar
23
· Visningar
2 250
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka