Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min häst behöver lite extra B-vitamin. Vet inte varför men han fäller. Mycket! Funderar på om jag kan ge vanlig bakjäst för att...
Svar
13
· Visningar
1 641
Senast: diggiloo
·
Hästvård Pållan har fått ett rejält sår ovanför armbågen (frambenet) och veterinär ville att jag skulle fixa någon slags krage till henne så hon...
Svar
12
· Visningar
1 697
Senast: Baldur
·
Hästvård Jag fattar NADA och behöver lite hjälp med mina "filosofiska" tankar såhär på kvällskröken. :angel: Har bestämt mig för att prova...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: Belethien
·
Hästvård Har varit inne på Skara och fick konstaterat att vår fina lilla ponny hr fått pålagringar i si-leden.:cry: Har varit väldigt svag i...
Svar
4
· Visningar
2 386
Senast: Litenvit
·
Hästvård Jag måste bara fråga en sak, ni skriver att ni klipper hästarna på sommaren för att dom blir svettiga! Vad spelar det för roll om hästen...
2
Svar
21
· Visningar
2 318
P
Hästvård Hej! Någon som vet vad det kan vara? Jag har sökt information överallt och inte hittat något som stämmer med det min häst har. För...
Svar
15
· Visningar
3 649
Senast: _Emma_
·
P
Hästvård Hej! I morgon börjar 1 månads behandling med bl a cortison via inhalator på våra båda hästar. Har köpt en Equine Haler via...
Svar
3
· Visningar
1 219
Senast: Peppan
·
L
Hästvård hejsan! har ett svart sto som har gått "naken" i ca en vecka. hon tycker att det e jätte mysigt å rulla sig... när man borstar bort...
2
Svar
27
· Visningar
4 696
Senast: Paulsan
·
Foder & Strö min häst är som många redan kanske läst, mager och ful i pälsen (dock mycket bättre och veterniären är här regelbundet och kollar honom...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Ancor
·
H
Hästvård hej!! har nu fått reda påatt min häst har hovledsinflammation och jag vill gärna veta vad ni har för erfarenheter om det. Anledningen...
Svar
4
· Visningar
1 388
Senast: Gaston
·
C
Hästvård tjena! Har en pensionerad travarhingst som det knixar/knicker/tickar om i baklederna. Misstänker att lederna är slut men tänkte höra...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Lunfixa
·
T
Hästvård Jag har ett kallblod som dragits med återkommande orenheter på ett bakben. Vi har trott att det varit återkommande hovbölder som spökat...
Svar
10
· Visningar
4 753
Senast: Tez1
·
A
Hästvård min häst går på sommarbete nu , och hennes ögon har börjat rinna och hon försöker klia sej i dom . Kan de bero på flugorna ? ska man...
Svar
13
· Visningar
1 705
Senast: Beograd
·
Foder & Strö vad har ni för erfarenheter om hur betfor fungerar till sega häster, blir de uppiggade av det, eller..? (det är ju ändå ganska mkt...
Svar
5
· Visningar
1 244
Senast: bigganl
·
Hästvård Har fått 3 tappskor på två veckor och måste göra något. Har tidiagre fått tips om att använda boots men jag vill fräscha upp mina...
2
Svar
30
· Visningar
7 987
Senast: Peppan
·
Foder & Strö Hur mycket korn kan man ge max per dag? Jag kan inte ge havre pga "oönskade temperamentsförändringar" :D :devil: som det stod i en...
Svar
5
· Visningar
1 215
Foder & Strö Vad tycker ni om dessa utfodringsrutiner. 06.30 - kraftfoder inne 07.00 - hö ute 11.00 - hö ute 15.00 - hö ute 19.00 -...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Sommarjobbar med barnridning och en av barnponnierna har ibland vääldigt uppdragen buk och är seg och irriterad på förmiddagarna när vi...
Svar
18
· Visningar
5 203
Senast: Tora
·
M
Hästvård hej har en exem häst och blir snart tokig. Jag tar in honom varje kväll, han går ute med täcke på dagarna plus huva så så gott som...
Svar
6
· Visningar
2 489
Senast: Gullan86
·
L
Hästvård Hur undviker man röta? Vad är symptomen? Finns det olika sorts röta? Hur behandlar man det? :bow:
Svar
13
· Visningar
2 300
Senast: Lolami
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit