Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård hur farligt är det om hästarna äter av glyphomax besprutat bete ett par dagar efter besprutning? vad blir biverkningarna?
Svar
1
· Visningar
997
Senast: TantEster
·
Foder & Strö min häst går nu i en hage med mkt gräs och får därför inget kraftfoder lr hö alls eftersom han lätt går upp i vikt och är tillräckligt...
Svar
9
· Visningar
945
Senast: iloveyou
·
A
Hästvård Hejsan! Jag tänkte höra mej runt lite och undrar hur ni motionerar hästen nu på sommaren? Alltså, rider ni som vanligt, är ni hos hästen...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Vilket müslifoder ligger riktigt högt i proteinvärden? Det känns som en hel djungel med alla dessa nya müslifoder. Nu fodrar jag med...
Svar
11
· Visningar
1 198
Senast: Fiorano
·
S
Hästvård Hej allihopa. Vill bara kolla lite vad ni tycker. Min flickvän letar efter en ny häst efter att hennes förra dog. Hon satsar på...
Svar
8
· Visningar
1 566
Senast: Congeria
·
R
Hästvård Hur yttrar sig soleksem och vad kan man göra för att lindra det??? Min pålle har blivit "tunnhårig" på sin svans, vid svansroten. Han...
Svar
18
· Visningar
6 285
Senast: linbel
·
S
Hästvård Min kompis häst har fått diagnosen att hennes häst har ont av partella i hasarna. Hästen kan vara pigg en dagen och nästa dag vill hon...
Svar
16
· Visningar
2 657
Senast: crixi
·
F
Foder & Strö I nuläget ger jag inte min häst vitamintillskott av den anledning att jag inte har någon koll på vitaminerna, vad de är bra för och...
Svar
13
· Visningar
1 485
Senast: tinafinis
·
Hästvård I denhär tråden vill jag gärna att de som haft en häst elr känner till en häst som har haft knä- elr kotledsinflammation, som det bara...
Svar
5
· Visningar
743
Foder & Strö Jag sitter här i mina funderingar över mitt sto. Hon är väldigt fet och i våras befarade jag att hon fått fång, vilket så inte var...
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: _moa_
·
Hästvård för 7 år sedan fick min häst häst diagnosen hovbroskförbening. hon blev behandlad och har sedan dess inte haft problem. har gått på...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: vinkelina
·
Hästvård Vet inte om denna tråden passar in här egentligen men har ju med vård av min häst bakknän att göra :angel: Min ena häst har problem...
Svar
8
· Visningar
2 827
Senast: Jenny
·
Hästvård Vet ej om jag skulle lägga detta i fångtråden.. hänger det ihop? Hur ofta får en fånghäst korsförlamning av sin position? min...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Senast: axel
·
A
Hästvård Alltså, jag vet inte alls hur jag ska göra! Står just nu i ett stall med ca 20 hästar, de går på bete ink. min häst då! Betet kostar...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: arabia
·
Foder & Strö Någon som vet om det finns selen i dangrönts lusernpellets? Hittar ingen på näringinnehålls deklarationen, men tänkte om de "struntat" i...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: linnsan
·
S
Hästvård när man tar ut en kiropraktor, eller annan alternativ medicinare i tyskland läggs en stor del av tiden på att gå igenom hästen/ djuret...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Mitt fullblod kommer hem ifrån fodervärden på lördag. Hon är riktigt, riktigt mager. Jag har sett bilder på henne och hon har inte en...
2
Svar
26
· Visningar
4 772
Senast: derficutly
·
L
Hästvård Hej! ( vet inte om tråden ligger rätt.. men annars äre bara att flytta den ;)) Jag funderar på om det är farligt eller inte bra att...
Svar
19
· Visningar
1 327
Senast: Fille
·
A
Hästvård jag har börjat stretcha min häst nu , har gjort de ett par gånger. Och jag undrar fall det är några andra som gör det och märker någon...
Svar
8
· Visningar
965
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Igår trampade min häst på en pinne som slog upp mellan bakbenen och skar upp ett sår där. Ca 10 cm djupt och minst lika långt :( Jag...
Svar
11
· Visningar
1 392
Senast: Pacific
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka