Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det 'hemskt' om en häst har det? Vad kan det resultera i? Framtung häst med belastningsskador fram eller gör det ingen skillnad mot...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: emms91
·
T
Foder & Strö Har en liten tjockis ponny och funderar på om jag ska ge den halm i vinter istället för hö vad tror ni? Den är fångbenägen
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: ako
·
Hästvård Min häst är halt p g a skada i framhov och veterinären har rekommenderat bananskor eller med ett engelskt uttryck "full rocker shoe". Nu...
Svar
15
· Visningar
2 444
Senast: liza02
·
S
Hästvård Hittade en avbiten ståndsplanta i min hage. Någon som vet vad svenska veterinärer säger i ämnet? Hur behandlas en häst som ännu inte...
Svar
3
· Visningar
1 640
Senast: TantEster
·
F
Hästvård Pållens läpp såg ut så här när jag kom ut till stallet idag. Vad kan det ha varit? Hon ömmade ganska rejält på svullnaden. Kan det vara...
Svar
7
· Visningar
1 773
Senast: DuÄrJag
·
Hästvård Hejsan. Har en "kompis" som berättade att hennes häst först vart halt, fram, och bara haltade i traven då. Sen började han halta även...
2
Svar
28
· Visningar
2 343
C
Hästvård Cindy ( shettis) har haft hosta vintertid, men när vi blötte höet gick det bort men nu har hon börjat hosta igen, nu på sommaren! Hon...
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: Cindybell
·
Hästvård Jag ska ev. flytta, och ska i så fall ta med min häst. Vi har eget litet stall 200 meter hemifrån, med 2 boxar. Min häst är alltså van...
Svar
17
· Visningar
1 268
Senast: ponnydamen
·
Hästvård Min häst har fått rasp. Han har små krustor i stort sett på alla benen, och varje morgon så är han svullen i benen. Nu undrar jag om...
Svar
17
· Visningar
4 794
Senast: majapia
·
Hästvård För några dagar sedan upptäckte jag knottror på hästens rumpa. De syntes inte så mycket men huden och musklerna kändes spända och hårda...
Svar
3
· Visningar
1 351
Senast: aprilia
·
Hästvård i det gamla stallet har vi haft en gemensam låda, som alla har tagit ur när man har behövt. smart då grejjerna sällan hinner pasera best...
Svar
1
· Visningar
1 110
Senast: sthu
·
H
Hästvård Min häst är nog det mest ointelligenta som finns, har jag insett... Hon hör till de individer som blir tjocka av att "andas", och...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 483
Senast: hallon
·
B
Hästvård Någon som har något bra Recept på klådstillande till Islandshästar ? :D
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: roadkilled
·
Hästvård Hur är det där med spån. Kan man använda spånet som kommer direkt från hemsnickeri?. Har för mig att det är ngt med det som gör att man...
Svar
12
· Visningar
1 401
Senast: Limelight
·
M
Hästvård Kan nån här detta när en häst är resistent mot antibiotika? Mitt sto har en bakterie som heter ¨ACTINOBACILLUS¨. Den antibiotikan som...
Svar
10
· Visningar
1 447
L
Foder & Strö Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den :) Någon som har koll på vad grundfoder/kraftfoder innehåller?
Svar
3
· Visningar
1 004
I
Hästvård ingen aning om tråden hamnat rätt men... hur lång tid tar det innan en häst börjar tappa kondition, och hur lång tid tar det innan de...
Svar
10
· Visningar
2 336
Senast: Korven
·
Foder & Strö Har hört att det finns hösilage och ensilage, vad är skillnaden på dessa eller är det samma sak? Har aldrig tidigare fodrat med...
Svar
15
· Visningar
1 650
Senast: a1agnlju
·
J
Foder & Strö läste artikeln i nya ridsport om att fodra med vanlig matolja. lät intressant tyckte jag. är det någon här som gör det och hur mycket...
2
Svar
30
· Visningar
3 689
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Att blöta hö för att minska näringsvärdet, fungerar det och hur mkt minskar det då med? Sett siffror på upp till 70% av energin och 20%...
Svar
15
· Visningar
2 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21
Tillbaka