Stora bogblad.

Sorbe

Trådstartare
Är det 'hemskt' om en häst har det? Vad kan det resultera i? Framtung häst med belastningsskador fram eller gör det ingen skillnad mot en häst med mer normalstora bogblad?

Sv: Stora bogblad.

Man får väl anta att de "stora" bogbladen passar hästens anatomi fö och därmed inte innebär några problem alls. Har aldrig hört talas om problemet.

Sv: Stora bogblad.

Min häst har stora bogblad, och jag har aldrig märkt några problem med detta, möjligtvis att det är svårt att hitta en bra sadel.

Liknande trådar

Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 397
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 234
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några... 2
Svar
22
· Visningar
1 409
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka