Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att ge olja som foder har jag inte provat men tycker givetvis det låter intressant. Hur mycket ger du?
U
Jag har inte gett mina så mkt olja, mellan en och två dl om dagen under vintern.
Rapsolja är den olja som ska vara bäst att ge men det ser du om du söker i gamla trådar.
Jag har inte gett mina så mkt olja, mellan en och två dl om dagen under vintern.
Rapsolja är den olja som ska vara bäst att ge men det ser du om du söker i gamla trådar.
Jag personligen vill ha en så enkel foderstat som möjligt. Du ger inte särskilt mycket kraftfoder över huvud taget vilket är bra förstås eftersom det är mycket bättre att ge grovfoder i så stor utsträckning som möjligt. Jag skulle kika på vad grovfdret innehåller och se om jag inte kunde klara mig på grovfoder enbart. Eventuellt lägga till lucern för att höja proteinnivån för muskeltillväxt, lite betfor som lockgiva för att hästen ska få i sig mineralerna. Om du absolut vill småplocka med olika kraftfoder så kolla efter en annan olja. Jag antar att den olja du ger har samma energivärden som vanlig olja du köper i livsmedelsbutiken för halva priset. Det är bara en tanke.I syfte att bygga mer muskler på min häst + ge tillskott på energi ger jag min häst (förutom grovfoder): kornkross (2 dl) , havrekross (2 dl), betfor (2 dl färdigsvälld) + Krafft Energy oil (max 1 dl). Tankar om detta? Tips på förändringar?