Halt, värre och värre! (ej min häst)

Sv: Halt, värre och värre! (ej min häst)

Om hästen är oren eller markerar lite- så väntar man max 3 da´r- för att se om det blir bättre.

Som övriga har skrivit tar man i första hand ut en Vet.

Är hästen mkt halt bör man ta den till klinik- där förutsättningar för att få rätt diagnos är god. Ingen större idé att ta ut hemmaVet.- om den inte behöver akut smärtlindring, förutsatt att man begriper att skydda den från att röra sig mer så den förvärrar skadan.

Ja jag ska verkligen prata med henne mer. Men hon säger att det låter värre än hur det är.. hur nu än det kan gå ihop. ;/

Såhär sa hon idag:

"Dessutom pratade jag med vet på telefon och dom föreslog att vi skulle vänta någon/ra dagar och se om det blev bättre. Pratade med dom igår morse. Jag skulle obserevera honom idag och imogon, ingen bättring så ringer jag dom och får en tid, försämring ringer jag dom akut. "

Jag hade iallafall åkt in akut redan nu.

Det är bra att du uppmärksammar problemet och söker råd. Det är alltid svårt att se en häst fara illa utan att kunna påverka situationen men efter de svar du fått här kan du ändå känna stöd i att stå på dig angående att söka veterinärhjälp. Det får aldrig handla om att det är för dyrt då man tagit på sig att ta hand om andra levande väsen. Mitt motto är att ta hand om andra (djur eller människor) så som jag skulle vilja bli behandlad/bemött själv i kris, då kan man i bästa fall stå för den man är.

Tack för ditt svar.

Hon säger idag att han blivit bättre idag :S "nästan" normal som hon sa..

Men det låter väldigt konstigt tkr jag. ://

Har hon haft någon vet som har tittat på honom?

Nej inte tittat på honom, men hon har beskrivit för en vet. Och som då sagt att hon ska avvakta en dag.

Uppdatering:

Det var en sena som hamnat fel i bogen på honom, så han fick den tillbakatryckt. Och om 3 dagar ska han kollas igen, om det blivit återställt.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 519
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 304
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 750
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka