Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Halloj! I onsdag förra veckan så började min häst snora grönt snor. Lika pigg och glad. Så jag gjorde inte nån sak av det. Slutet av...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: pib
·
S
Hästvård Hej, Jag har för ett tag sen köpt in en travare och skulle vilja veta lite mer om vad jag ska ge honom för foder. Vi har ensilage...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: flickancarra
·
Hästvård Är det någon som har hört hur det går med medicinen Permax till våra hästar med Cushing? Finns den ännu att köpa och hur länge kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 942
Senast: Eldfuxen
·
P
Hästvård Hejsan.. Jag har ett 2-årigt sto och undrar om man, i förebyggande syfte, bör åka till en veterinärstation och röntga benen för lösa...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Preed
·
Foder & Strö Hur gör jag det? Hade ju tänkt ta en grovfoderanalys detta året men hyresvärden får in hö från åtta olika vallar.. Ska jag bara ta lite...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Vad är ett bra hull på en shettis/annan ponny? Några riktmärken? Kan ni visa bilder? Kanske även någon har bild på en shettis som är...
2
Svar
35
· Visningar
4 773
Senast: flickancarra
·
O
Foder & Strö Hejsan. Jag skulle få en ny häst av pappa om jag klara av betygen i slutet på ettan. Jag gjorde inte det. Fast jag försökt gjort...
Svar
17
· Visningar
1 519
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Jag har en unghäst på 4 år som biter tag i bettet och drar ner huvudet när man rider och gapar när man ska stanna. Han har börjat med...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: freddan
·
S
Hästvård Köpte min dam för ca ett halvår sedan, hon har alltid varit innåt tåad, men det är inget hon haft ont av. Men nu tycks det blivit värre...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Hoz
·
Foder & Strö I vinter ska jag ha unghästarna ute i lösdrift tänkte jag. Det är första året vi har det och jag funderar lite på hur jag ska lösa fri...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: MiaMaria
·
D
Foder & Strö jag har så smått börjat skissa på foderstaten min ponny ska ha när hon stallas upp i höst, och har lite funderingar kring min betfor...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Totola
·
Foder & Strö Öppnade en ny bal i i onsdags, 5 hästar som ska dela på den. Den var väldigt torr - nästan hö. Trodde jag. Men när det var ungeför en...
Svar
5
· Visningar
1 282
Senast: Flaekja
·
Hästvård Jag använder mig mycket av laser och liknande på mina hästar. Man ska ju inte köra detta på dräktiga ston har jag förstått men varför...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: Minnaa
·
Foder & Strö Har en fråga jag inte lyckats finna svar på: brukar nyinplastad ensilage ligga och lagras en viss tid innan man kan börja använda bollarna?
Svar
10
· Visningar
2 987
Senast: Druvan
·
Hästvård Skulle behöva kolla upp tänderna på pållen nu av olika anledningar (länge sen sist, hittat ett litet sår i kinden bland annat), men vem...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: Bialitt
·
E
Hästvård Hej allihop! Vad tycker ni är bäst, arbetslindor av fleese eller av något stretchigare?(stavning?) och stallbandage av fleese? Det...
Svar
8
· Visningar
1 007
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Var hos utbildad hästtandläkare med polle igår, och visade sig att han hade en framtand som var lite lös :crazy: tandköttet hade dragit...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Finns det något som sitter kvar ? Min 2 åring har fått ett relativt stort sår på ena underarmen fram och det vill inte läka så länge...
2
Svar
37
· Visningar
6 100
Senast: LitenIsa
·
Foder & Strö Min häst går på ett så kallat "Active Stable". Hon är lättfödd och behöver inget kraftfoder ur näringssynpunkt. Men det skulle vara...
Svar
10
· Visningar
2 899
Senast: Gwildr
·
Hästvård Är det ngn som har koll på (dokumenterat etablerat) kyleffekten på olika preparat och hur man kan ranka dem utifrån effekten hur väl de...
Svar
19
· Visningar
2 786
Senast: emms91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit