Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Hej! Rider ett varmblod som jag har vanligt tränsbett på. Bettet tvättar jag alltid av efter användning. Nu har hästen fått ett sår...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: PenelopeZafari_95
·
Foder & Strö Är det någon som vet på ett ungefär hur mycket en säck med Krafft protein kostar?? Jag funderar på att gå över till det nämligen...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Köpte hippo breed för några veckor sen då tjejen i affären sa att det var samma sak som groov 90. Men nu har pållen blivit fullkomligt...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: fiaskurken
·
J
Hästvård Har en islandshäst, svenskfödd. Hon har tappat delar av sin man. Jag köpte henne i våras och fick hem henne i början av juni, när jag...
Svar
7
· Visningar
955
Senast: Johanna-79
·
Foder & Strö Jag undrar lite hur mycke kraft foder ni ger nu när de går på bete. Måste öka proteinet till min häst då hon går mer nu och då blir det...
2
Svar
22
· Visningar
1 847
C
Hästvård Min häst har redan börjat fälla, eller rättare sagt han började fälla redan för ca 2-3veckor sedan, är det bara min häst som gör det...
2
Svar
26
· Visningar
2 017
Senast: rocki
·
Hästvård Min häst blev sparkad på framknäet för 2,5 vecka sedan, hon blev sydd och fick även ett dränage. Har därför haft bandage på benet dygnet...
Svar
5
· Visningar
1 095
Senast: Paddi
·
A
Hästvård Bör man alltid dra ut vargtänder? Hur mycket kostar det ungefär att dra ut 2 stycken? Kontaktar man en vanlig veterinär när man vill...
2
Svar
29
· Visningar
16 835
Foder & Strö Är det nån här som fodrar med det tillskottet? De ger det i stallet pållen ska till och jag har inte fått nån bra lista på vad det...
Svar
6
· Visningar
1 304
Senast: lus
·
Hästvård Undrar om det är några som ger sina hästar tokosel nu när dem går på bete? Mina går på bete på dagarna och är inne på nätterna...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Vet inte riktigt var denna tråden passar så moderatorn får gärna flytta om de finns en bättre plats. Jag undrar helt enkelt om en...
2
Svar
20
· Visningar
2 325
Senast: Vili
·
Hästvård Min häst får ,med början förra sommaren, soleksem i karlederna på de vita benen nu på sommaren. De kommer i samband med att han går ut...
Svar
1
· Visningar
1 056
I
Hästvård Hej, har lagt märke till att min häst rör på sin underläpp hela tiden när vi är ute och rider, hon tuggar inte alltså utan mer rör...
Svar
8
· Visningar
1 050
Senast: Blomskan
·
T
Hästvård Först av allt, jag har sökt och läst massor av trådar här på buke om olika tillskott till brunstiga hästar men jag har ändå en undran...
Svar
5
· Visningar
2 106
Senast: flickancarra
·
C
Hästvård Min häst har fått skavsår på insidan av knäna på frambenen. Han har haft dessa ett par veckor nu och pälsen börjar falla bort. Tycker...
Svar
1
· Visningar
1 208
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Va äter era små pållar för foder? Säckfoder menar ja då. Va köper ni mest av o hur mycke? Köper ni på pall? Hur ofta köper ni nytt...
Svar
17
· Visningar
1 077
Senast: Jempan
·
C
Hästvård Har en häst som nyligen jag tagit på foder. Har henne nu på prov en månad, och under tiden nu håller hon på och ska besiktas av...
2
Svar
32
· Visningar
3 646
Senast: Totola
·
L
Hästvård Kan hästar reagera på att från början ha gått med skor runt om hela tiden till att helt plötsligt gå barfota i benen? Min ponny har som...
Svar
4
· Visningar
1 283
Senast: lilla_myran
·
Hästvård Min ponny har fått en svullnad mitt under magen där sadelgjorden sitter. Svullnaden är ungefär lika stor som en handflata om man tänker...
Svar
3
· Visningar
1 307
Senast: clarinho
·
R
Hästvård Det finns många diskussioner om liniment, värma, kyla, linda, ej linda, osv. Jag skulle vilja ha lite åsikter på NÄR ni använder...
2
Svar
21
· Visningar
1 752
Senast: Shatoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21